Charles Cecil: "Point and click adventure jsou mrtvé"
Duchovní otec série Broken Sword Charles Cecil tento názor razí již řadu let a v jeho duchu také vznikal třetí díl této série, který je obecně považován za nejméně povedený. Změnil Charles svůj názor, nebo je všechno při starém? Svůj pohled na věc Charles vyjádřil v rozhovoru pro Computer and Videogames, kde se jej redaktoři přímo zeptali, zdali je spokojený s titulem Broken Sword 3 a jak si myslí, že tedy dopadla konverze celé série do 3D. Charles odpověděl, že vzhledem k okolnostem si myslí, že může být na výsledek hrdý i když rozhodně nejde o perfektní dílko. Zmiňuje zřejmě nejvíce citovanou vadu na kráse BS3, kterou byla přemíra puzzlů s bednami, ale to prý vyplynulo z nezkušenosti vývoje pro konzole a snahy hru konzolím nějak přizpůsobit. Během vývoje BS3 prý hrály roli i další faktory jako například fakt, že musel vést celou společnost (Revolution Software), starat se o zaměstnance a ještě ke všemu přicházet s novými nápady.
Další a neméně zajímavá otázka směřovala na názor, který Charles razí už několik let a to, že jsou point and click adventure mrtvé, na odpis, nepoužitelné. Charles zatím tento názor neopustil, ale připustil, že při vývoji Broken Sword 3 zašli tvůrci až příliš daleko. Způsob interakce v Broken Sword 3 sice nevyžadoval klikání a použití myši, ale ony akční sekvence působily značně násilně a jinak se na ovládání skoro nic nezměnilo. Hráč stále musel přijít k dopředu označenému bodu a stiskem tlačítka provést akci. V případě Broken Sword 4 prý tvůrci zvolí zase trošku něco jiného a zkombinují použití myši s několika povedenými prvky z Broken Sword 3. Jaký bude výsledek, to zatím nikdo neví. Rozhodně to však zní zajímavě. Rozhovor v původní podobě je k dispozici na této stránce.