diablo-3-zabijak-mysi-a-velky-inovator
Novinka Diablo 3 - zabiják myší a velký inovátor (?)

Diablo 3 - zabiják myší a velký inovátor (?)

sleepless.

sleepless.

30. 6. 2008 09:07 8
Reklama

Oznámení Diablo 3 sebou přineslo tradiční syndrom, který by se dal nazvat „únava Blizzardem“. Jak se projevuje? Mezi tunou nadšených ohlasů se objevovaly komentáře, které oznámení Diablo 3 braly spíše jako nezbytné zlo a jako obvykle se oháněly neoriginalitou, absencí čehokoli nového a řadou dalších důvodů, jejichž relevanci by řadový fanda Diablo série dokázal vyvrátit během 10 sekund. Co když měli tito škarohlídové pravdu? Co když si opravdu Blizzardi řekli: „hodně koláčů za málo práce“, hodili Diablo II do lepší grafiky a šup s tím před hráče?

„Klidně jsme mohli znova udělat Diablo 2 a fanoušci by byli šťastní,“ přiznal hlavní designér D3 Jay Wilson. V zápětí však dodal, že aby hra dostála pověsti Blizzardu a byla hodná očekávaní fandů, tak musí představovat znatelný skok dopředu.

Diablo 3 tedy nebude Diablo 2 v novém rouše. Tohle prohlášení samo o sobě však zapšklost kritiků jistě nevyvrátí. V čem se bude třetí díl lišit od těch dvou předchozích? Slovo si bere opět Jay Wilson: „Chtěli jsme zapracovat na příběhu, vytvořit lepší příběh a zároveň neztratit atmosféru z Diablo I a II. Takže koho zajímá příběh, ve hře ho najde“.

Větší důraz na vyprávěný příběh není vůbec na škodu. Co dál mají Blizzardi v rukávech krom nových povolání, grafiky a interaktivity prostředí? D3 nabídne mnohem více a také větších a rozlehlejších venkovních lokací. Dále je to opět onen prvek náhody v podobě náhodně generovaných monster a předmětů, dokonce i příběhových událostí. Jistě, v tomhle byl, respektive měl být revoluční už první díl. Nakonec si však hráči Diablo oblíbili ne pro náhodně generované úrovně, ale pro čirou hratelnost, která bude samozřejmě přítomna i v D3.

Slib Jaye Wilsona, že bude Diablo 3 přístupné mnohem širší skupině hráčů při zachování původní hloubky (ten výbuch smíchu od těch, co Diablo považují za tupou klikačku, je slyšet až na Měsíc) zní sice trošku strašidelně, ale taková je doba. Vývojáři chtějí zasáhnout co nejširší okruh hráčů a jak už ukázalo WoWko, tak zrovna tohle Blizzardi umí, aniž by ze svých her museli nutně dělat tradiční casual záležitosti.

Jak lze tedy Diablo 3 charakterizovat po stránce herní? „Lepší hratelnost, méně karpální tunel,“ zažertoval Wilson a v zápětí dodal: „Tím ovšem neříkám, že při hraní Diablo 3 nějakou tu myš nezničíte – k tomu určitě dojde, je to zabiják myší“.

Závěr je takový, že pro fanoušky série se nic podstatného nezmění. Dokonce i nová grafika je pouze evoluční a zcela evidentně je podřízena dosažení požadované hratelnosti. No a pro hráče, které nikdy Diablo klikání nebavilo, ti si asi na Diablo 3 rovněž nesmlsnou. I když není vyloučeno, že třeba větší důraz kladený na příběh by jejich odpor nakonec zlomit mohl.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama