myst-online-jako-open-source
Novinka Myst Online jako open source

Myst Online jako open source

sleepless.

sleepless.

15. 12. 2008 11:57
Reklama

Myst Online, Uru Live, Myst Online: URU Live - nazvěte toto prokleté adventurní MMO jak chcete, prostě mu v patách vězí smůla. Nejdříve Ubisoft nepustil hru do provozu za pět minut dvanáct, když už skončil betatest. Fanoušci však za podpory vývojářů z Cyan Worlds nakonec Myst Online rozběhli v rámci iniciativy Until Uru, na kterou navázalo spuštění jednoho oficiálního serveru. Pak vysvitlo sluníčko, když Myst Online provozovala na svých serverech společnost GameTap a všechno se zdálo být růžové. Jenže, po pár měsících spokojeného provozu GameTap Myst Online ze své služby vykopl a vývojáři z Cyanu byli společně s fanoušky opět na dlažbě. Naštěstí se jim podařilo získat zpět do své moci práva na Myst Online a rozběhli MORE - Myst Online: Restoration Experiment. Cílem tohoto projektu bylo provozovat a dále rozvíjet hru za přímé tvůrčí asistence hráčů a fanoušků. Jenže nedostatek financí a pracovních sil Cyanu uspal i tuhle zajímavou aktivitu, dokonce prý na věčné časy. Naštěstí ta věčnost netrvala zase tak dlouho, protože se Cyan Worlds rozhodli jít do extrému a vyzkoušet, co nikdo nečekal – vydat MystOnline jako open source, což zahrnuje programový kód klienta, servery a veškeré nástroje.

„Jsme z toho v Cyanu trošku vyděšení, protože jsme nic podobného ještě nezažili, nechat vlastní produkt volně bloudit divočinou (hráčské komunity). Už jsme však toho pro Uru Live tolik obětovali, tolik jsme do hry vložili, a ona zasáhla tolik lidí, že jí prostě nemůžeme nechat zemřít. Pořád se držíme naděje, že jednou budeme moci vytvářet nový obsah pro Uru Live nebo pracovat na dalším Uru Live,“ zní poměrně emo příspěvek od týmu Cyan Worlds.

O tom, kdy a v jaké podobě budou všechna potřebná data MystOnline vypuštěna do oné divočiny hráčů a amatérských vývojářů, budou tvůrci informovat velmi brzy. Celé se to prý odehraje v několika fázích. Jediné, čehož se vývojáři bojí, je zmatek, který nastane v momentě, kdy si každý bude moci spustit vlastní herní server. Proto budou i nadále provozovat jeden vlastní datový server, kde pravděpodobně nebude přibývat žádný nový obsah, ale bude to takový ostrůvek v moři nejistoty a první krok k tomu, aby komunita dokázala spolupracovat na tvorbě a provozu sady propojených Myst Online serverů. To hlavní o celé iniciativě a vývoj dalších událostí sledujte přes fórum Myst Online.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama