Blizzard: Kopírovat WoW se nevyplácí

30. listopad 2009 17:22 / Jaromír Möwald / Novinky / Diskuze (9)

Producent Shane Dabiri z Blizzardu si nemyslí, že kopírování úspěchu jejich onlinovky World of Warcraft je cestou k rychlým penězům. Prohlásil to v rozhovoru pro poslední číslo časopisu PC Zone. Jeho hlavním argumentem je to, že hráči nejsou zvědaví na neustále dokola omílané světy a herní náplň, ale mají chuť si vyzkoušet něco nového.

"Už tu bylo spoustu týmů, které chtěly zopakovat úspěch WoW, ale ani jednomu se to nepovedlo. Z toho už se dá udělat závěr, že to zkrátka není dobrá volba. Víme, že WoW je velmi úspěšný titul a vydavatelé si myslí, že je třeba dělat stejné hry, protože se jim povede nalákat stejné hráče. To je chyba. Lidé, kteří investovali čas a peníze do WoW už to zkrátka nebudou chtít absolvovat znovu. Budou chtít něco zcela jiného."

S tím se nedá nic víc než souhlasit. Zatím naprosto každá onlinovka, která se snažila soupeřit s WoW, tak buď pohořela a skončila nebo spadla z počáteční euforie na stabilních sto tisíc hráčů měsíčně (což je však pořád dost k tomu, aby byla slušně profitabilní). Zda takový osud potká i slušně se rozjíždějící aktuální hit Aion zatím nevíme, ale místo na dvě úspěšné online hry podobného ražení tu určitě je. Nebo alespoň doufáme...

Zdroj: CVG

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
2495484
Jsem1 napsal 1. 12. 2009 v 01.15

Neco mi rika, ze pokud by tu nebyla diskriminace neplaticu, tak by ten titul moc vynosny nebyl...takze kdyz platit, tak platit. Btw ja jsem zatim spokojeny s lotro a nic my nechybi.

Nahlásit nevhodný obsah

4487301
Jonish napsal 30. 11. 2009 v 21.18

Zlotrila_Cuketa: Dejme tomu, že vývojáři tvrdí, že ta diskriminace neplatičů není až tak drastická jako u konkurence. To u mě ale nemění nic na faktu, že hra je to překombinovaná a nevkusná. Předpokládám, že bugy, kterých byla hra po startu plná, jsou již v pánu a paradoxní nároky na výkon jsou také jakž takž vyladěny.

Nahlásit nevhodný obsah

20831579
Zlotrila_Cuketa napsal 30. 11. 2009 v 20.47

strucky: ok, to je možné, já jsem to jenom tak zběžně proběhl. Btw. jak to tak pročítám, jedná se o další pseudo-free svinstvo, kde musíte platit, jinak budete věční looseři... ne, děkuji.

Nahlásit nevhodný obsah

7751475
strucky napsal 30. 11. 2009 v 20.34

Zlotrila_Cuketa: Kombinace Priest/Rogue udělá celkem solidní zástup Warlockovi... takže o jeho absenci bych zrovna nemluvil.

Nahlásit nevhodný obsah

20831579
Zlotrila_Cuketa napsal 30. 11. 2009 v 20.32

3EX: chybí Warlock jinak kompletní kopírka...

Nahlásit nevhodný obsah

4487301
Jonish napsal 30. 11. 2009 v 20.10

Runes of Magic mají ale docela pozitivní ohlasy.. (Já se s tou hrou nesnesl - kopírované principy WoW doplněné principy z jiných her, ve výsledku děsně přeplácaný hra.)

Nahlásit nevhodný obsah

12813670
27raven napsal 30. 11. 2009 v 19.45

Zlotrila_Cuketa: Docela souhlasim, a prave proto ti co to protrpeli ve wow nebudou prechazet na hru, ve ktere by je cekalo neco podobneho a vetsinou i horsiho a zacinali by odznovu..

Nahlásit nevhodný obsah

8727336
NEkrom4nT napsal 30. 11. 2009 v 19.34

Zlotrila_Cuketa: true story

Nahlásit nevhodný obsah

20831579
Zlotrila_Cuketa napsal 30. 11. 2009 v 19.27

"... hráči nejsou zvědaví na neustále dokola omílané světy a herní náplň, ale mají chuť si vyzkoušet něco nového." - pláče sice dobře, ale na špatném hrobě. Výdyť co jiného je WoWko, než nesutále dokola omílaný svět a herní naplň? WoWko je šílený stereotyp, nejen při levelování postavy, ale i při levelování profese a následném kempování high-end gearu. Je to horší než rok hákovat ve fabrice. Ze začátku vás to baví, je to celé tajemné a nové, postupem času ale odhalíte tu stupiditu WoWka v celé její nahotě, kdy neděláte to, co chcete, ale to co musíte, jinak se nepohnete dál...

Nahlásit nevhodný obsah