recenze-ovlivnuji-hrace-i-prodej-her
Novinka Recenze ovlivňují hráče i prodej her!

Recenze ovlivňují hráče i prodej her!

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

7. 7. 2010 15:42 18
Reklama

Určitě jste se dostali do situace, ať už přímo, či nepřímo, kdy se probíralo téma recenzí a jejich dopadu na koncového zákazníka. Někdo může zastávat teorii, že recenze potenciálního zákazníka neovlivňují vůbec, jiní hledají v recenzích jen finální verdikt vlastního myšlenkového rozkolu a určitě se najdou i lidé, kteří (ne)zajdou do krámu jen a pouze na základě recenze. Od dnešního dne se však můžeme v téhle diskusi opřít o fakt, pocházející z nové studie, zabývající se právě dopadem recenzí na samotný prodej hry, nebo jiného produktu.

Do laboratoří Electronic Entertainment Design and Research bylo pozváno na 165hráčů, kteří byli rozděleni do tří skupin a zahráli si indie hru Plants vs. Zombies. Vtip je v tom, že jedna třetina dostala do rukou před samotným hraním pozitivní recenzi, druhá třetina dostala negativní a třetí nedostala nic. Výsledek pak prokázal, že hráči s pozitivní recenzi v hlavě hodnotili hru o šest bodů lépe, než kontrolní skupina bez recenze a o dalších osm bodů více, než skupina s recenzí negativní. A je pak naprosto pochopitelné, že všichni „pozitivní“ brali možnost vzít si domů hru, nežli $10 v hotovosti, což zase naopak upřednostňovali „negativní“.

Nutno však podotknout, že tento test v sobě nezahrnuje faktory jako marketing, cenu hry, dobu vydání, historii značky a další, které prodej rovněž ovlivňují. Nic to ovšem nemění na tom, že recenze je velmi silná zbraň, což mnozí vývojáři podceňují a zapomínají na to, že nejen samotná kvalita, ale také komunikace s medii jim zaručí to, aby měli čím nakrmit své rodiny…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama