Introversion vděčí za existenci Steamu
Jedno z nejznámějších nezávislých studií současnosti, britští Introversion, se sice může pyšnit takovými tituly jako DEFCON, Multiwinia, či chystané Subversion, ale ani to mu nezaručuje pohodové přežití v drtivé konkurenci dalších indie týmů. A pokud by ústřední čtyřka Introversion neobjevila kouzlo Steamu, dost možná bychom se od nich žádných dalších titulů nedočkali. Zhruba před rokem se totiž dostali do velmi svízelné finanční situace, byli nuceni rozprodat veškerý svůj firemní majetek a dokonce přepustit i své kanceláře, tudíž se vrátili skutečně do dřevních dob herního průmyslu, kdy hry vznikaly po garážích.
Povedlo se jim však domluvit reklamu na Steamu výměnou za to, že do svých her přidělají achievementy a rázem byli opět za vodou, protože za jeden jediný týden se jejich her prodalo téměř tolik, co za uplynulé dva roky. Ze strachu o samotné živobytí se vyklubal naditý účet v bance, který sám o sobě dovede zajistit bezproblémový chod firmy na celý jeden rok dopředu. Pro nezávislé vývojáře z toho plyne jedno velké ponaučení - i když máte perfektní tituly, které dostávají devítky od herních novinářů, bez reklamy, několika kompromisů a pořádného proma zkrátka přežít nemůžete.