omezeni-thiefu-dala-vzniknout-deus-ex
Novinka Omezení Thiefu dala vzniknout Deus Ex

Omezení Thiefu dala vzniknout Deus Ex

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

27. 1. 2011 12:53 1
Reklama

Schválně, kolik z vás vědělo, že se designér Warren Spector podílel i na starém dobrém prvním Thiefu, tedy hře od studia Looking Glass Studios, jež si vydobyla téměř kultovní statut? Pokud nikdo, tak pozorně čtěte dále. Ostatně, čtěte dále i pokud jste chodící herní encyklopedie. Právě omezení prvního Thiefu, o nichž hovořili bývalí zaměstnanci Looking Glass v podcastu Irrational Behavior (studio Irrational tvoří bývalí lidé právě z tohoto týmu) totiž frustrovala Spectora natolik, že se rozhodl zajít o kousek dál. Okamžitě poté, co byl přijat do týmu ION Storm předestřel před své zaměstnance vizi hry, která nebyla svázána žádnými kompromisy. Poháněla ho přitom právě frustrace z Thiefu, v němž byla jediná správná cesta možná formou plížení a skrývání se v temných zákoutích.

"Deus Ex existuje ve stávající podobě pouze proto, že jsem jednoho dne přišel do firmy a řekl 'Ukážu těm holobrádkům, že dokážu vytvořit hru, ve které se budete moci nejen schovávat, ale i bojovat'. Jedním z mých cílů, a platí to obecně pro mou tvorbu, bylo zostudit ostatní vývojáře. Donutit je se zamyslet nad těmi hrami, které doposud vyráběli a začít o nich přemýšlet trochu jinak", prozradil Spector v rozhovoru pro Xbox 360 Magazín. A sám sebe také nepřímo pochválil, protože když se prý podívá na dnešní hry, tak ty nabízejí daleko větší variabilitu, než před deseti - dvanácti lety, kdy pracoval na prvním Deus Exu. Souhlasíte?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama