2k-chce-vydelavat-a-nezabijet-originalitu
Novinka 2K chce vydělávat a nezabíjet originalitu

2K chce vydělávat a nezabíjet originalitu

Ondřej Švára

Ondřej Švára

13. 7. 2011 11:05
Reklama

2K chce vybalancovat inovaci a finanční návratnost svých her podobně, jako to dělal Miramax s filmy. Říká to prezident 2K Christoph Hartmann v rozhovoru pro server MCV.

Zmínil studio, jehož logo se objevilo například u oscarového muzikálu Chicago, v hitu Zamilovaný Shakespeare nebo v kultovním Pulp Fiction a pak se ho konglomerát Disney z finančních důvodů zbavil. Takhle Hartmann samozřejmě dopadnout nechce. Miramax vidí hlavně jako společnost, která dokázala být i v rámci velkého byznysu poměrně originální. "Naše spřátelená studia nechtějí dělat pořád to samé," tvrdí.

Je pravdou, že vedle velkých značek jako Civilization, BioShock, či Mafia se vydavatelství v poslední době snažilo investovat i do nových brandů jako je třeba Borderlands, na což je prý Hartmann pyšný a tvrdí to, co ostatně vědí všichni - že vydávání jednoho pokračování za druhým značku zabíjí, i když ne třeba komerčně.

Jenže když Hartmann říká, že nepatří k těm, kteří by se čistě z komerčních důvodů hnali za strategickými přesuny do oblastí a žánrů, které jsou zrovna na vzestupu nebo dlouhodobě atraktivní, už si mírně protiřečí. Loni totiž 2k oznámilo návrat kultovní strategické série XCOM, ovšem v podobě akční střílečky. A ačkoliv Hartmann věří, že udělal správné rozhodnutí a že je vhodná doba na změnu, mnozí fanoušci mluví pouze o prznění legendy kvůli atraktivnímu jménu. "Není to tak," tvrdí Hartmann a dodává: "Spousta hráčů si ještě dobře pamatuje XCOM jako tahovku, jenže problém je v tom, že tahové strategie dnes prostě nejsou zrovna tím nejžhavějším zbožím. A tak jsme si řekli ok, uděláme starý XCOM ale tak, aby si jej chtělo zahrát co nejvíc lidí z dnešní generace. Musíme tu změnu udělat pro ně," vysvětluje Hartmann. Vysvětluje a popírá to, čemu prý věří.

Avšak my prý aspoň máme věřit, že ke změně kurzu hry 2K přistupuje maximálně zodpovědně a s pietou. "Každý den se naši vývojáři povinně ptají sami sebe, zda to či ono je pro značku skutečně hodnotné," prozrazuje Hartmann. Doufejme, že tahle vývojářská píle je zcela novou výrobní strategií firmy, protože jestli něco takového platilo i při vývoji druhé Mafie, jsou obavy z podoby XCOMU vcelku namístě.

2K chce vydělávat a nezabíjet originalitu
i Zdroj: Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama