Machinarium zkusí štěstí na iPadu
Machinarium, kritikou oceňovaná česká point'n'click adventura od Amanita Design, by se již v srpnu mohla objevit na platformě iPad. V brzké dokončení portu doufá celý tým kolem designéra Jakuba Dvorského. Hra je nyní ve fázi závěrečného testování a hledání posledních bugů.
Česká adventura má tak šanci zopakovat, nebo alespoň napodobit, úspěch jiného indie hitu - World of Goo, který na iPadu za první měsíc prodal 125 tisíc kopií a naznačil, že u portu výjimečné hry nezáleží ani na stáří originálu ani na jeho původních prodejích.
Machinarium vydané v říjnu 2009 uchvátilo především uměleckým výtvarným stylem v ručně tvořené grafice a celkově povedenou atmosférou. Hra získala cenu Excellence in Visual Art award na akci Independent Games Festival a průměrné hodnocení hry na serveru Metacritics činí 85 bodů.
Krom portu Machianria letos Amanita Design pracovalo také na zcela nové prohlížečové hře Osada.