britska-tv-vydavala-armu-2-za-realitu
Novinka Britská TV vydávala Armu 2 za realitu

Britská TV vydávala Armu 2 za realitu

Ondřej Švára

Ondřej Švára

28. 9. 2011 06:06 5
Reklama

Záběry z české hry ArmA 2 se objevily v britské komerční televizi ITV a to v dost neobvyklé situaci. Vojenský simulátor totiž nefiguroval v pořadu o hrách, ale v dokumentu o skutečných vojácích z Irské republikánské armády, kteří pomocí Kaddáfího zbraní měli v roce 1988 sestřelit britský vrtulník. Arma 2 tu nešťastně nahrazuje skutečné záběry z boje.

V televizním pořadu Exposure tak vznikla neuvěřitelná situace. Hosté ve studiu zasvěceně povídají o třiadvacet let starých událostech a za zády jim střihači pouští "archivní záběry" , které jsou jen vybranými pasážemi z počítačové hry. Jsou rozostřené a rozklepané tak, aby měli diváci pocit autentičnosti.

Záběry z Army nebyly v pořadu použity jen jako ilustrace, ale skutečně se vydávaly za obrazový materiál útoku. I proto byl pořad pár hodin po negativním ohlasu lidí znalých situace stažen z vysílání a postupně jsou mazány i jeho internetové kopie.

Do kauzy totiž zřejmě vstoupí otázka autorských práv, neboť studio Bohemia Interactive o pořadu předem nevědělo a CEO Marek Španěl bude chtít po britské stanici minimálně vysvětlit, jaktože se záběry v dokumentu objevily.

Možná se dozví to samé, co deník Daily Mail: ITV se v něm omlouvá se slovy, že editoři pořadu měli sice k dispozici i skutečné záběry konfliktu, ale producenti udělali chybu, když do filmu vložili zase ty z Army. A kde je sehnali? Na youtube. Televize na téma IRA prostě na internetu sehnala video nazvané P-IRA 23. June 1988 a použila jej. Jak se asi teď musejí cítit generálové, kteří v dokumentu hovoří?

Každopádně pro Bohemia Interactive je kauza výbronou neplacenou reklamou. "Kreativita a realismus našich her někdy vede k bláznivým situacím, jako je třeba právě tahle. I my jsme překvapeni, že naše hry vypadají natolik reálně, že si je někteří lidé mohou splést se skutečností, " říká Marek Španěl ve velkém článku v Daily Mail.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama