WoWko ztratilo skoro milion hráčů
Včera jsme informovali, že tajemný MMO projekt Titan od Blizzardu může mít problémy s vývojem, když z něj byl odvolán hlavní designér John Staats a dnes je tu nelichotivá zpráva o multiplayeru, na kterém je Blizzard přímo finančně závislý. Masivnímu onlinu World of Warcraft totiž v poslední době ubývají předplatitelé, za posledních čtvrtrok se odhlásilo osm se tisíc lidí, takže nyní WoW hraje 10,3 milionu klientů, zatímco v létě jich bylo 11,1 milionu a loni přes dvanáct.
Pokles se dle vyjádření šéfa Blizzardu Mikeho Morhaimeho týká hlavně Asie a to i přesto, že v Číně je World of Warcraft stejně jako pořád i na celém světě jednou z nejoblíbenějších multiplayerových her.
Morhaime tvrdí, že aktuální snížení počtu hráčů souvisí s opadající vlnou zájmu o datadisk Cataclysm, kvůli němuž si loni mnoho veteránů obnovilo účty a po jeho dohrání se zase odhlásilo. Proto současné statistiky přijímá s klidem.
Nicméně nezastírá, že WoW už asi neporoste a že čtvrtý obsahový update Mists of Pandaria, plánovaný k vydání v příštích týdnech, ani nové hráče verbovat nemá. Spíše dostane za úkol udržet ty současné.
Posledním pokusem Blizardu, jak tedy získat nějaké nováčky bude asi nedávno ohlášená kampaň, kdy každý, kdo si objedná roční předplatné WoW, dostane zdarma digitální kopii Diabla III. To má vyjít začátkem příštího roku.