umeni-je-prd-my-delame-zabavu
Novinka Umění je prd, my děláme zábavu

Umění je prd, my děláme zábavu

Ondřej Švára

Ondřej Švára

21. 11. 2011 07:47 1
Reklama

Ačkoliv s ním mnoho lidí nemusí souhlasit, spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser si sebekriticky myslí, že hry jeho slavného studia nejsou uměním a na nějaký umělecký význam série Grand Theft Auto a další velkých titulů sám Houser kašle. Počítačová hra jako jedna z forem uměleckého vyjádření je podle něj irelevantní. Sám chce dělat "pouze to, o čem je přesvědčen, že lidi pobaví," řekl Gamasutře.

Houser nepřikládá herní produkci větší význam, než má prodej jiného nehmotného zboží, například hudby nebo filmu. Hry jsou pro něj zkrátka čistá komerce.  Na druhou stranu si Rockstar může dovolit ten luxus a nedělat ze sebe mašinu na pravidelná herní pokračování s ročním nebo dvouletým cyklem. "Čísla a data nesledujeme. Skoro vždycky, když jsme museli na něco spěchat, nevyráběli jsme opravdu takovou kvalitu, která by vyjadřovala naši snahu. Termíny jdou tedy mimo nás," vysvětluje Houser firemní politiku.

Z toho důvodu studio nespěchalo a nespěchá ani na Maxe Payna 3, kterého již dnes dělí od předchozího dílu propastných osm. let.  Vyjít má na jaře příštího roku.

Houser také nevyloučil, že po Maxovi by se studio mohlo vrhnout na druhý díl spratkovské akce Bully, která má taktéž nějaký ten rok na krku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama