Strategie Frozen Synapse uspěla
Strategie Frozen Synapse je dalším příkladem, jak mohou uspět menší nezávislé projekty. Britské studio Mode 7 hru vytvářelo s cílem prodat během prvního roku alespoň 100 tisíc kopií, a to bez výrazných nákladů na marketing. Toto číslo hra překročila během pěti měsíců. Dosud se prodalo 300 tisíc kopií (většina z nich v různých slevových nabídkách), a tak nezávislá partička pochopitelně hýří nadšením.
Bezproblémovému chodu studia pomohlo vhodné naplánování. Vývojáři zvolili podobný postup jako autor Minecraftu a vývoj své hry financovali také prostřednictvím placené betaverze. „Placená beta vydělala 135 tisíc dolarů a umožnila nám pracovat na hře na plný úvazek,“ napsal Paul Taylor, zástupce studia, v zajímavém post mortemu na serveru Gamesbrief. Na vývoji projektu, který celkově vyšel zhruba na 140 tisíc liber, se podíleli tři kmenoví zaměstnanci, jeden člověk na dlouhodobější smlouvu a další freelanceři.
„Dokázali jsme si, že můžeme vytvořit hru, která nás kreativně uspokojí a zároveň bude komerčně úspěšná. Mohli jsme převést do praxe náš plán pro případ největšího úspěchu,“ upozornil dále Taylor, jenž tak spolu s kolegy začal vyvíjet úplně novou značku. Tým ale zároveň neustává ani v podpoře Frozen Synapse, kterou zajišťuje vývoj stahovatelného obsahu a péče o početnou komunitu. Vynikající strategie se nakonec dostane také na další platformu, v přípravě je totiž verze pro iPad. Datum jejího vydání Taylor ve svém textu bohužel nezmiňuje.