Runy v Diablu III jsou hotovy
Velkým chaosem ve správě run bylo vždy doprovázeno akční RPG Diablo. To by se podle šéfa vývoje třetího dílu Jaye Wilsona mělo změnit. Systém run se po přepracování již neváže ke každé schopnosti a má být mnohem přehlednější a lépe pochopitelný. "Runy byly skutečně největší překážkou v designu hry. Pokud máte 120 skillů, znamená to až šest set runových variant a ty se ještě dělí na pět úrovní, což dává až tři tisíce run, které ve hře můžete mít," říká Jay Wilson.
Podle vývojářů nového Diabla III to je problém, neboť se hra při testování skoro nedala hrát. Práce s runami byla v inventáři skutečnou prací, navíc nezábavnou a zdlouhavou. Blizzard proto celý systém přepracoval, lépe řečeno zjednodušil, a je s ním nyní spokojen. Skilly a runy se v něm zpřístupňují postupně, což zlepšuje orientaci a na každé úrovni bude možné využít aspoň jeden nový skill či runu. Někdy hra povolí i více.
Runy se začnou zpřístupňovat od šestého levelu a nebudou již odstupňovány. Jejich síla má odpovídat čtvrtému nebo pátému levelu z dřívějška.
Diablo 3 dorazí ve druhém čtvrtletí 2012.