Nový XCOM fanoušky originálu potěší
Pro starší fanoušky série X-com bylo oznámení strategie XCOM: Enemy Unknown trochu dvousečné. Na jednu stranu jsou nadšeni z toho, že se tradiční značku někdo pokusí vzkřísit, avšak na druhou se obávají, že by vzhledem k očekávané přístupnosti pro svátečnější hráče mohlo jít o zneuctění originálu. Podle Jakea Solomona, hlavního designéra projektu studia Firaxis Games, se ale není nutné přílišného zjednodušení obávat.
Prostředí má být zničitelné a vojáci budou umírat. „Zdi mohou být zničeny, stejně jako různé kulisy, kupříkladu auta nebo autobusová zastávka. Podlahy a stropy naopak nelze zbourat. Nepřipravujeme ani fyzikální systém, takže se budovy nebudou rozpadat. Je to v podstatě to samé jako v původní hře,“ potvrdil Solomon a doplnil, že vojáci rozhodně častokrát umřou, což vás může stát celou hru. Alespoň na nejtěžší obtížnost, která by měla odpovídat klasickým titulům.
Základy hratelnosti se oproti originálu výrazně nezmění ani na konzolích. „Na jednotlivých platformách není důvod něco odlišovat. XCOM v zásadě není složitý. Není nutné nějak upravovat hratelnost, protože ovládání hry je stále jednoduché,“ upřesnil hlavní designér hry, která vyjde na podzim tohoto roku pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3. Více se dozvíte v našem preview.