odkryta-pravda-o-football-manageru
Novinka Odkrytá pravda o Football Manageru

Odkrytá pravda o Football Manageru

Ondřej Švára

Ondřej Švára

29. 6. 2012 08:10
Reklama

Solidní zmatek v hlavách všech sportovních stratégů způsobila před devíti lety neslavná rošáda kolem tvorby legendárního fotbalového manažeru Championship Manager. Renomované studio Sports Interactive se tehdy značky vzdalo ve prospěch nezkušených Beautiful Game Studios, kvůli nimž prestiž značky na řadu let poklesla. Sport Interactive zatím sbíralo své staré fanoušky na hru pod novým názvem Football Manager.

Ke zmatení hráčů došlo poté, co se Sports Interactive nedohodlo na další spolupráci s Eidosem a raději podepsalo nový kontrakt se Segou. Tím pádem přišlo o značku, naštěstí však ne o know how a hlavně fotbalovou databázi a engine. Ze zákulisí dříve pronikaly jen kusé klepy o tom, že Sports Interactive měli a mají pod Segou daleko příjemnější podmínky k práci. Ovšem pravé důvody rošády kolem Manažeru však nikdy nebyly zveřejněny. Až nyní.

Mlčení o někdejším rozkmotření prolomil šéf Sports Interactive Miles Jacobson. Rozpovídal se na konferenci GameHorizon při diskuzi z očí do očí se šéfem Eidosu Ianem Livingstonem. "Cítili jsme tehdy od Eidosu malou podporu a respekt pro naší práci. Vypadalo to, jako by si mysleli, že hry může dělat každý," uvedl Jacobson. SI a Eidos se před rokem 2003 začaly hádat o peníze a také o kontrolu nad hrou a rozdělení pravomocí.

Eidos tedy devět měsíců před dokončením předposledního "pravého" Championship Manageru číslo 4 angažoval málo známé Beautiful Games Studios. "A řekl, že oni dělají arkádovky, tak nás to vůbec nevzrušilo," uvedl Jacobson. Jenže Eidos se podle Livingstona tou dobou už začal "připravovat na budoucnost, neboť rostlo podezření, že Sports Interactive opravdu odejdou.

A jak se to stalo? Jacobson se sešel na kari se zástupci Segy, kteří mu v restauraci podle vzpomínky napsali první nabídku na ubrousek. S tou Jacosbson nesouhlasil. Argumentoval tím, že studio není na prodej. Jenže druhý den Sega svoji nabídku více než zdvojnásobila. Touha zabezpečit rodiny byla silnější než chuť piplat jedenáct let starou značku...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama