ve-strilecce-homefront-meli-utocit-cinani
Novinka Ve střílečce Homefront měli útočit Číňani

Ve střílečce Homefront měli útočit Číňani

Marek Švrkala

Marek Švrkala

7. 7. 2012 16:14
Reklama

Střílečka Homefront se měla stát titulem, jímž společnost THQ rázně odpoví na FPS od konkurenčních společností EA a Activision a získá tak část peněz, které generuje nejlukrativnější herní žánr. To se ale nakonec moc nepovedlo. Hra se sice prodávala celkem dobře (zaznamenala kolem 2.6 milionů prodaných kopií), přesto je i kvůli obřím nákladům považována za neúspěšnou. I kvůli jejím výsledkům bylo dokonce rozpuštěno studio Kaos, jež Homefront připravilo.

Bývalí zaměstnanci tohoto týmu nyní pod rouškou anonymity pohovořili o tom, proč podle nich Homefront neuspěl. Částečně za to prý mohou i zásahy Dannyho Billsona, bývalého šéfa THQ. „Billson se zhruba v polovině vývoje začal hodně angažovat. Nechci ho nějak kritizovat. Dal nám totiž skvělou příležitost a všechny zdroje, abychom vytvořili skvělý titul. A my jsme to nezvládli,“ přiznalzdroj zahraničnímu serveru Gamasutra.

Vývojář pak ocenil Billsonův přínos v některých oblastech. „Byl velmi dobrý, třeba při vymýšlení příběhu nebo tvoření rozruchu kolem hry. Propagace Homefrontu byla rozhodně jedna z nejpovedenějších v herní historii,“ myslí si nejmenovaný zaměstnanec. Vývojáři Kaosu tak Billsona spíše chválí, jednu věc mu ale rozhodně nezapomenou – změnu armády, která ve hře zaútočí na Spojené státy.

Zápletka totiž měla být původně odlišná – místo Severní Koreje měla invazi do USA provést Čína. Tvůrci ji preferovali díky větší uvěřitelnosti celého příběhu, což chápeme. Přece jen Čína je ekonomická velmoc, která by podobnou invazi mohla na rozdíl od chudých Korejců provést daleko reálněji. Společnost THQ se ale obávala, že by toto mohlo ohrozit její pozici na čínském trhu, a tak Číňany zaměnila za Severokorejce. To se vývojářům nelíbilo. Podobně frustrující pro ně byly i náročné pracovní podmínky ve studiu a špatný managment projektu.

Na závěr dodejme, že přes rozpuštění studia Kaos už vzniká druhý díl Homefrontu. Připravuje jej britská pobočka společnosti Crytek, která si od něj hodně slibuje. O hře zatím nemáme skoro žádné informace, je ale jisté, že její vývoj už Danny Billson dále ovlivňovat nebude. Nedávno totiž v THQ skončil a firmu opustil.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama