Studio Ironclad: realtime strategie umírají

5. únor 2013 10:19 / Marek Švrkala / Novinky / Diskuze (0)

Blair Fraser, spoluvlastník studia Ironclad Games, které stojí za vesmírnou sérií Sins of a Solar Empire, tvrdí, že žánr klasických realtime strategií je už jen mizivým segmentem trhu, který leží na smrtelné posteli.

„RTS jsou podle mě už na okraji trhu. A to je škoda, protože já je mám velmi rád, vyrostl jsem na nich a dnes je vytvářím. Nebo jsem je alespoň vytvářel. Demografie se prostě proměnila," prohlásil Fraser v rozhovoru se serverem Rock Paper Shotgun, a pak zhodnotil některé tituly: „Ano, série Company of Heroes může být zisková a StarCraft II je anomálií. Jenže většina strategií nedosáhne velkých čísel. Je to umírající trh.“

Svoji vlastní značku Sins of a Solar Empire, která v dalším díle oživí populární žánr MOBA, považuje stále za prosperující, avšak od klasických RTS odlišnou. „Naše série má své stálé místo a specifickou komunitu, která chce další pokračování. Na trhu je ještě série Total War – jenže ta už od klasického budování základen upustila, protože to už je přežité. Je smutné, že to musím říci, ale je tomu tak,“ připustil Fraser.

Strategie nepochybně prochází evolucí, ta jim ale podobně jako jiným žánrům může prospět. Sledovat rozhodně budeme chystané tituly, jako je pokračování série Command & Conquer nebo úspěšně zafinancované hry z Kickstarteru - War of The Overlord či Planetary Annihilation. Kdo je váš favorit a jak vidíte budoucnost realtime strategií?

Zdroj: RPS, VG247

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!