studio-ironclad-realtime-strategie-umiraji
Novinka Studio Ironclad: realtime strategie umírají

Studio Ironclad: realtime strategie umírají

Marek Švrkala

Marek Švrkala

5. 2. 2013 09:19
Reklama

Blair Fraser, spoluvlastník studia Ironclad Games, které stojí za vesmírnou sérií Sins of a Solar Empire, tvrdí, že žánr klasických realtime strategií je už jen mizivým segmentem trhu, který leží na smrtelné posteli.

„RTS jsou podle mě už na okraji trhu. A to je škoda, protože já je mám velmi rád, vyrostl jsem na nich a dnes je vytvářím. Nebo jsem je alespoň vytvářel. Demografie se prostě proměnila," prohlásil Fraser v rozhovoru se serverem Rock Paper Shotgun, a pak zhodnotil některé tituly: „Ano, série Company of Heroes může být zisková a StarCraft II je anomálií. Jenže většina strategií nedosáhne velkých čísel. Je to umírající trh.“

Svoji vlastní značku Sins of a Solar Empire, která v dalším díle oživí populární žánr MOBA, považuje stále za prosperující, avšak od klasických RTS odlišnou. „Naše série má své stálé místo a specifickou komunitu, která chce další pokračování. Na trhu je ještě série Total War – jenže ta už od klasického budování základen upustila, protože to už je přežité. Je smutné, že to musím říci, ale je tomu tak,“ připustil Fraser.

Strategie nepochybně prochází evolucí, ta jim ale podobně jako jiným žánrům může prospět. Sledovat rozhodně budeme chystané tituly, jako je pokračování série Command & Conquer nebo úspěšně zafinancované hry z Kickstarteru - War of The Overlord či Planetary Annihilation. Kdo je váš favorit a jak vidíte budoucnost realtime strategií?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama