electronic-arts-rostou-digitalni-prodeje
Novinka Electronic Arts rostou digitální prodeje

Electronic Arts rostou digitální prodeje

Marek Švrkala

Marek Švrkala

24. 7. 2013 13:48
Reklama

Společnost Electronic Arts zveřejnila své výsledky za první čtvrtletí fiskálního roku 2014, a tak odhalila zajímavá čísla a údaje o herním průmyslu. Nejvýznamnější je asi zpráva o nárůstu tržeb skrze digitální kanály. Příjmy z prodeje a služeb (mezi ně patří i free-to-play tituly či DLC) z nich tvořily v uplynulém období ¾ příjmů EA a meziročně vzrostly z 342 milionů dolarů na 482 milionů při drobném poklesu celkových tržeb.

„Digitální prodeje už nejsou nějakým experimentem. Je to naše povinnost. Vždyť kolem 76 procent našich příjmů z tohoto čtvrtletí pochází z digitálního odvětví, a ne z diskových prodejů,“ potvrdil v rozhovoru pro server VentureBeat Frank Gibeau, prezident EA Labels.

„Toto čtvrtletí ale bylo trochu zvláštní, protože jsme nevydali žádný velký konzolový hit. Naším největším prodejním partnerem, měřeno na množství dolarů, v prvním čtvrtletí nebyly obchodní řetězce Best Buy nebo Gamestop, nýbrž Apple. To se ještě nikdy nestalo. Tímto směrem nás nastartoval náš bývalý šéf John Riccitiello. Nových možností jsme se chopili, podporujeme je a posuneme je k novým hodnotám,“ doplnil Gibeau, a zmínil, že nejúspěšnějšími mobilními tituly byly hry The Simpsons Tapped Out, The Sims Free Play a Real Racing 3.

Electronic Arts také těší vzrůstající zájem o Origin. Tato digitální distribuční služba už má přes 50 milionů uživatelů, přičemž od února ji přibylo 10 milionů nových uživatelů. Zhruba 22 milionů účtů přitom využívá mobilní platformy. Velký význam má pro společnost rovněž rostoucí asijský trh, kde se EA dík novým partnerům chystají k další expanzi.

Fanoušci podrželi SimCity

Frank Gibeau se také vrátil ke zpackanému startu SimCity, který zkritizoval. Přes všechny problémy, jež tuto budovatelskou strategii postihly, ji dnes vlastní přes dva miliony hráčů. „Zpětně mohu říci, že jsme rádi, jak velký počet loajálních fanoušků SimCity má. První týden po startu byl skutečně hrozný, byl to zážitek, jaký by už nikdo nechtěl znovu prožít,“ uvedl Gibeau.

„Prodali jsme více než dva miliony kopií a počet lidí, kteří se přihlašují a hrají, se udržuje stabilní. SimCity je úspěšné. Avšak podcenění zájmu v prvním měsíci bylo naší zásadní chybou. Doufáme, že hra a servis, který jsme poté poskytly, splnil vysoké nároky fanoušků,“ uzavřel prezident EA Labels. Pokud k dvěma milionům majitelů SimCity dosud nepatříte, můžete alespoň zkouknout náš nejnovější lets play, který vám ukáže, jak se počin Maxisu nyní hraje.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama