kde-je-verejna-alfaverze-dayz
Novinka Kde je veřejná alfaverze DayZ?

Kde je veřejná alfaverze DayZ?

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

4. 8. 2013 10:12 7
Reklama

S blížícím se Gamescomem, kam letos posíláme tříčlennou posádku, se frekvence zpráv z vyvíjených her povážlivě zvyšuje. Pokud jste fanoušci survival akce DayZ od české Bohemky, resp. australského designéra Deana Halla, máme pro vás pár zajímavých informací z čerstvého vývojářského deníčku. Změn je opravdu hodně, jednou z nejzajímavějších je přepracovaný systém krvácení. Ano, slyšíte správně, pověstná pečlivost a smysl pro detail lidí z Bohemia Interactive vedle k přepracování zásahového modelu a krev nyní proudí s korektní animací přesně z těch míst, kam dostane vaše postava ve hře zásah. Jaké to bude mít následky, si zřejmě umíte vyvodit sami - kritické místo kolem velkých tepen může mít za následek rychlé vykrvácení, o drobné škrábance se naproti tomu nebudete muset příliš starat.

Kromě toho se mohutně pracuje na grafice, resp. četnosti modelů, které by měly herní svět obsadit v mnohem větší hustotě nežli doposud a přinést realismus i z této stránky. Další novinky můžete postupně odhalovat ve zmiňovaném deníčku.

Nás nicméně hodně zajímá důvod, proč jsme se dosud nedočkali veřejné alfaverze, která by všechny zmiňované prvky nechala otestovat četnou komunitu nadšených zombie-bijců. Důvodů je hned několik a vývojáři kolem nich zbytečně netančí. Jedním z problémů je fungování multiplayeru - zatímco v Armě tolik nevadí, že se v reálném čase vypočítávají na serveru všechny objekty na mapě, v DayZ je toto fungování do budoucna neúnosné. Přepracovává se tedy kód tak, aby pro hráče počítal pouze s objekty a prvky v jeho okolí, a to stojí čas. Další věc, která jde ruku v ruce s přepracováváním základu je také stabilita. Podle slov Deana Halla se v minulých týdnech podařilo většinu problémů odstranit, nejedná se však o nic, co by vývojáři chtěli nechat testovat hráče. Na to dojde až v pokročilé fázi u prvků, které naproti tomu zpětnou vazbu opravdu potřebují.

A to je nakonec i částečná odpověď na to, kdy vlastně bude DayZ vydán: "Všichni opravdu chtějí, abychom to už vydali, a my jsme opravdu nadšení, jak se hra začíná rýsovat. Ale do té doby, nežli pokryjeme základy, není tu nic moc ke hraní," řekl Dean Hall a dál nás nechává v očekávání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama