DayZ hraje víc než 700 000 hráčů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka DayZ hraje víc než 700 000 hráčů

DayZ hraje víc než 700 000 hráčů

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

2. 1. 2014 17:06 19
Reklama

Vývojáři z Bohemia Interactive mohou být právem hrdí na to, co dokázali se svoji hrou DayZ. Obrovský zájem vyvolali už před drahnou dobou prostřednictvím modifkace pro ArmA II, samostatně stojící DayZ je na tom ale ještě lépe. Bez ohledu na to, že se v rámci programu Early Access na Steamu mohou hráči dostat pouze k nehotové hře plné bugů a zatím nefunkčních mechanismů, prodává se alfa verze možná až nad očekávání dobře.

Jako ukazatel slouží počítadlo na oficiálních stránkách hry, zobrazující počet aktivních hráčů, kteří kdy vstoupili na servery. Věřte, nebo ne, ale DayZ si od 16. prosince, kdy byla hra zpřístupněna ke koupi, vyzkoušelo už 740 605 hráčů. Číslo prodaných kusů pak může být ještě o nějakou tu tisícovku vyšší, vycházíme-li z trendu, vypývajícího z dosud posledních zveřejněných čísel. Jednoduchými počty se navíc dostáváme k tomu, že Bohemia Interactive už za prodej DayZ utržila bezmála půl miliardy korun, což je i s odečtenými poplatky Valve za distribuci číslo, které může spoustu podobných studií jen závidět.

Aby ale dění kolem DayZ nebylo jen o vzájemném plácání se po ramenou, vývojáři si jsou samozřejmě vědomi toho, jakou odpovědnost mají vůči hráčům, kteří vložili peníze do jejich pokračujících prací a slibů. Proto i hlavní designér hry, Dean Hall, neotálí a vysvětluje, co přibude do hry v následujících dnech. V první řadě půjde o přidání většího množství zombíků, což ale vyžaduje nekonečnou optimaliazci dynamických prvků v čele s lootem. Sám Hall přiznává, že kdyby kompletně odstranili předměty, které můžete najít a sebrat, nebyl by pro servery problém udržet ve hře přes 4000 zombií. Jak ale jistě sami uznáte, takové řešení není východisko, a proto se na všem v těchto dnech usilovně pracuje.

Začátkem roku bychom se měli rovněž dočkat vylepšení celé serverové architektury, což je nevyhnutelný krok s přihlédnutím ke stále se zvětšujícím počtům aktivních hráčů a jejich nárokům. To nakonec zahrnuje i takové libůstky, jako větší počet lovné zvěře, jejich propracovanější umělou inteligenci a dokončování systému vaření, který jde s lovením ruku v ruce. Systém nicméně nemohl být dokončen před spuštěním alfa-verze, a proto si na něj budeme muset ještě chvíli počkat. Další informace o postupujících pracích můžete sledovat na oficiálních stránkách hry, potažmo ve vývojářském blogu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama