Wargamingu se daří na poli progamingu

8. duben 2014 12:24 / konfrst.jan@gmail.com / Novinky / Diskuze (10)

Společnost Wargaming.net se o své finance nijak zvlášť starat nemusí – je málo herních společností, které zažívají v posledních letech takový úspěch jako tato firma se svými World of (dosaďte si) tituly. Mánie začala s tanky, poté se představila letadla, a v budoucnu nás čekají také námořní bitvy.

Peníze tečou a běloruská společnost si nehrabe jen pro sebe, ale oznamuje, že plánuje dát rovnou 10 milionů dolarů na podporu e-sportů v roce 2014. Tedy o 25 % více, než tomu bylo minulý rok. Řeč je samozřejmě o soutěžení ve hrách této společnosti, i tak se však jedná o sympatickou podporu zatím upozaděných odvětví sportu.

Mohamed Fadl, ředitel divize e-sportů Wargamingu, toto oznámil na končícím turnaji ve Varšavě. A při této příležitosti dodal do vínku také pár zajímavých cifer – když společnost v roce 2012 začínala s turnaji, zúčastnilo se jich na 30 tisíc hráčů. O rok později ale již byla řeč o 40 tisících týmech, v každém až sedm hráčů – celkem je řeč o 200 tisících hrajících. Slušné, že?

Jak jste na tom vy a profesionální hráčská kariéra? Láká vás to, či jste dokonce již něco takového okusili?

Zdroj: Destructoid

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
-1
Jeremiasz napsal 8. 4. 2014 v 18.19

Ja ale nerikam, ze mapy jsou spatne, jen to, ze na progaming nejsou vhodne, protoze protezuji jednu stranu, je to jako kdyby v tenisu byl jeden dvorec mensi, ale druhy hrac mel vetsi raketu, jsou mapy, kde jeden prumerny hrac ve WTF E100 spravnym campingem zasadne otoci hru, protoze neni mozne ho z konkretniho mista vystarat bez velkych obeti
Pristup k remizam je kapitola sama pro sebe.
Progamingova hra je starcraft, zrcadlova mapa, adekvatne vyvazene jednotky, moznosti, jak otevrit a hrat/reagovat je jako v sachach, WoT toto naprosto neumoznuje, mapy vas nuti hrat +|- to stejne (kopec, HT do mesta, arty maji notoricky znama 2-3 mista, odjinud nikam netrefi atd), k tomu pridej RNG, ktery do progamingu nepatri a nuti to hrace jet jen goldy, pokud o neco jde)
WOT je z principu arkada pro masy a jen skrze prachy se cpe nekam, kam nepatri. WG hru neladi a nevylepsuje, novyma mapama si predstavuje to, ze jednu vezme, naklonuje ji a jednou z ni udela horici a podruhe zasnezeny mesto, kdo xakru potrebuje, aby tanku pri vybuchu odletela vez? Koho bavi hrat "vybalancovanou" arty, kdyz prumerny simpanz ji dokaze vytrasovat a damage artilerii se ani neublíží realite? Atd atp. Na arkadu ok, na progaming zoufalstvi

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Jeremiasz napsal 8. 4. 2014 v 18.18

Ja ale nerikam, ze mapy jsou spatne, jen to, ze na progaming nejsou vhodne, protoze protezuji jednu stranu, je to jako kdyby v tenisu byl jeden dvorec mensi, ale druhy hrac mel vetsi raketu, jsou mapy, kde jeden prumerny hrac ve WTF E100 spravnym campingem zasadne otoci hru, protoze neni mozne ho z konkretniho mista vystarat bez velkych obeti
Pristup k remizam je kapitola sama pro sebe.
Progamingova hra je starcraft, zrcadlova mapa, adekvatne vyvazene jednotky, moznosti, jak otevrit a hrat/reagovat je jako v sachach, WoT toto naprosto neumoznuje, mapy vas nuti hrat +|- to stejne (kopec, HT do mesta, arty maji notoricky znama 2-3 mista, odjinud nikam netrefi atd), k tomu pridej RNG, ktery do progamingu nepatri a nuti to hrace jet jen goldy, pokud o neco jde)
WOT je z principu arkada pro masy a jen skrze prachy se cpe nekam, kam nepatri. WG hru neladi a nevylepsuje, novyma mapama si predstavuje to, ze jednu vezme, naklonuje ji a jednou z ni udela horici a podruhe zasnezeny mesto, kdo xakru potrebuje, aby tanku pri vybuchu odletela vez? Koho bavi hrat "vybalancovanou" arty, kdyz prumerny simpanz ji dokaze vytrasovat a damage artilerii se ani neublíží realite? Atd atp. Na arkadu ok, na progaming zoufalstvi

Nahlásit nevhodný obsah

20857976
WOczLF napsal 8. 4. 2014 v 16.22

Jeremiasz: K tem mapam.... to neni ani tak problem protoze zalezi na tom, jak se s tim vyporadas a zvolis taktiku a zrovna tohle hracum vubec nevadilo. Byl jsem primo na miste a jako novinar jsem mel moznost mluvit se vsemi tymy. S mapami jsou vsichni srovnani, co vnimaji jako pruser jsou pravidla favorizujici pasivni styl hry a spatny pristup k remizam....

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Forest napsal 8. 4. 2014 v 15.28

Progaming - další zářez do her

Nahlásit nevhodný obsah

20853727
Arc napsal 8. 4. 2014 v 14.19

Jeremiasz: oh, aby ses nedivil, ani s UPC nemáš vyhráno :), ba právě naopak UPC sou docela pěkní sr*či :D, jinak máš recht ohledně těch lagů :)

Nahlásit nevhodný obsah

20814397
Bambus napsal 8. 4. 2014 v 13.31

.

Editováno: 8. 04. 2014 v 13.34

Nahlásit nevhodný obsah

20814397
Bambus napsal 8. 4. 2014 v 13.31

Jeremiasz: War Thunder. OBT na tanky se blíží. Zásadní konkurence tady je. Navíc Obsidian plánují také hru na podobné bázi. Řekl bych, že ta drobná "vylepšení" WoT, tedy jak přidávají pár polygonů atd., je zejména kvůli blížícímu se OBT ground forces War Thunder. Podle mě je ta hra o několik úrovní výš.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Michals napsal 8. 4. 2014 v 13.24

40 tisíc týmů v turnajích? hahaha...

Pred rokem jsem s WoT skoncil, kvuli nekterym blbostem, ktere se ve hre vyskytovaly a WG je nejak "nebyl schopen" odstanit. O to vice me zarazilo to, ze kdyz jsem se po 6 mesicich vratil, vydrzelo mi to par tydnu, behem kterych jsem si opet pripomnel, proc jsem vlastne skoncil.

WG cely svuj "e-sport" zene jen pres prachy. Ta hra na to ale v zasade neni postavena a nema na to, takze pokud WG nezmeni svuj pristup, tak se nikdy jako mainstream progamingova hra nechytne. On asi bude duvod, proc se o WoT v progamingu moc nemluvi.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Vilik napsal 8. 4. 2014 v 13.14

Jeremiasz: Na konci jsi to přesně vystihl. Jde jen o peníze, když dostane hráč peníze bude hrát klidně pong. Nemohu upřít, že vyváženost je dokonalá. Problém je aby to zajímalo i diváky/ty co za to nedostávají peníze a spíš i něco pustí, takže to musí mít velkou hráčskou základnu. "Popularita" Doty 2 je těžce zaplacená, samozřejmě Valve na to má a Wargaming také.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Jeremiasz napsal 8. 4. 2014 v 12.56

WoT tezi z toho, ze byli prvni, hraju tuhle hru pres 2 roky, nejakych 16k her za sebou a muzu rict, ze WG hraji na efekt, ale katastrofalne selhavaji v zakladech a public games (nejsem v klanu, nehraju zadny CW apod). Jejich 2 servery pro WoT jsou neustale pretizene, hra laguje jak svine, po kazdym updatu je tyden nehratelna, ping bezne nad 100, pak to "odladi a po mesici je sice ping kome 50-60, ale lagy tam jsou porad (mam i7, N770, prumerny FPS kolem 70, pevna lajna UPC ergo chyba neni na strane prijimace)
pokud hrajete na publicu, mm co do skillu hracu je taktez katastrofa, ale tady zjevne umele rizena. Pokud vidim, ze me hra 2 dny posobe takrka vyhradne strka mezi uplne zacatecniky (rekneme do 4k odehranych zapasu) a proti me stavi o dva rady lepsi teamy, ale jakmile mi srazi winrate k 52%, zase se mi zacina darit, je neco spatne.
Zadna progaming hra NEMUZE mit tak brutalne nevyvazeny mapy, u WOT je to norma, minimalne polovina map zasadnim zpusobem zvyhodnuje jednu stranu.
System bonusu a "odmen" dovoluje, ze high tiery se hemzi totalnima loserama v dulezitych tancich, Pokud top 3 hraci v teamu jsou totalni idioti, zacatecnici nebo oboji a proti nim stoji stoji pack naskilovanych hracu, zbytek teamu se muze jit klouzat.
Take tzv profi hraci, hraji jen omezene mnozstvi tanku, ktere jsou v urcitem smeru OP, variabilita techniky ve hrach "profiku" je dosti nudna.

abych jen nekydal, co do techniky je mm uz pomerne slusne odladeny, i parametry se projevuji jak maji, a vychazi pravidelne updaty (ikdyz jejich kvalita je prinejmensim diskutabilni) a kazdy tyden tu mame nejakou akci, mise atp (ikdyz z douhodobejsiho pohledu jsou jak pres kopirak a zadna invence se nekona) staci tak malo, aby WoT byla zase skvela hra, ale WG timhle smerem jit nechce, radeji vyda dalsi kulervouci grafickou verzi, nez byt odladila zaklad a to mi vadi.

vetsina toho, co jsem tu napsal sice nema primy vliv na to, jestli je hra vhodna pro progaming ci nikoliv, nicmene stabilita serveru a odladenost map je podle me zasadni pruser. Nicmene WG si muze dovolit dotovat progaming WoT, protoze nema zasadni konkurenci, lidi do nej lejou miliony kazdej den a je to dobra reklama (ovsem na prumernou hru)

Nahlásit nevhodný obsah