Co stojí za úspěchem nového Divinity?
Na začátku července jsme psali o tom, že se Divinity: Original Sin prodává překvapivě dobře, a nyní k této zprávě máme ještě další detaily. Poslední díl série Divinity byl totiž natolik úspěšný, že pro další projekt již nepotřebují vývojáři z týmu Larian Studios pomoc crowdfundingových platforem.
Swen Vicke je zakladatelem a CEO Larian Studios a v rozhovoru pro GameSpot se svěřil, čím byl dle něj tento nevídaný úspěch zajištěn. Zmiňuje například moudré rozhodnutí takové, že hra bude PC exkluzivní – nemuselo tedy docházet k jakýmkoli kompromisům a autoři se zároveň mohli soustředit pouze na vývoj na jedinou platformu bez nutného zatěžování se s optimalizací pro platformy jiné. Zároveň je prý finančně náročnější vyvinout hru pro konzole, než pro počítače a schvalovací proces u výrobců konzolí prý přináší jen a jen další starosti.
Na druhou stranu ale Vicke nevyvrátil možnost budoucí existence hry na konzolích nové generace, naopak – autoři by rádi někdy v budoucnu vyzkoušeli možnost přinést parádní zážitek také na velké televizní obrazovky. Úspěch Divinity: Original Sin k něčemu takovému ostatně přímo vybízí.
Jako poslední pravděpodobné důvody jejich úspěchu uvádí Vicke podporu komunity a tvorby modifikací do hry spolu se samotnou podporou vývojářů. Ta spočívá v pravidelných aktualizacích a také ve vytváření nového obsahu. Slibuje například novou volbu obtížnosti. Ta má být krvavější, než ty stávající.
A jak se na toto RPG díváte vy? Už jste Divinity: Original Sin hráli? A pokud ano, líbila se vám hra natolik, že byste hned vkročili do případného pokračování?