Bohemka odpovídá na kritiku DayZ

10. září 2014 18:47 / Zdeněk Princ / Novinky / Diskuze (16)

Jedním z mnoha rizik her s předčasným přístupem je vlna kritiky, která se může na daný projekt snést v době, kdy ještě ani omylem nereprezentuje výslednou podobu hry. Bohužel, vývojáři s tím musí počítat dopředu a připravit se na obranu, podobně jako v případě Bohemia Interactive a DayZ.

Producent Brian Hicks promluvil k fanouškům na oficiálním diskuzním fóru, aby vysvětlil, že kritika skutečně není na místě. Všem totiž nemusí být zřejmé, že hra je stále ve vývoji a na Steamu je k dispozici rozpracovaná verze se spoustou nedodělků a chyb, které se však v plné verzi neobjeví. "DayZ je ze standardního tříletého cyklu ve vývoji pouhých 11 měsíců. Nemohu vás přinutit, abyste se stali fanoušky DayZ, ale mohu říct následující - odhadovat či soudit DayZ v tak raném stádiu vývoje, je jako kritizovat malbu po několika tazích štětcem," napsak Hicks konkrétně.

Ve svém příspěvku nazvaném - Ztratili jste víru v DayZ? - pak ve vší slušnosti vyzval hráče, kteří nejsou spokojeni se současným stavem hry, aby si dali pauzu a vrátili se v době betatestu, nebo až se zahájením prodeje. Nikomu toto rozhodnutí nedává za vinu a respektuje, že předčasný přístup DayZ má svoje světlé i stinné období tak, jak se hra postupně vyvíjí.

Zdroj: Gamespot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20792015
TomKQT napsal 11. 9. 2014 v 13.24

Ser Eteme: Ty jsi se vším hrozně rychle hotový, chtělo by to více nad věcmi přemýšlet a ne hned kolem sebe házet samé "zbavit svéprávnosti" a "IQ nad modem mrazu".
Diskuzní fóra obecně jsou většinou plná negativních názorů, protože spokojený uživatel danou věc používá (hru hraje) a málokdy má potřebu to nějak jít zveřejňovat. Když ale někdo má problémy, něco nefunguje, hra se nelíbí, tak jde buď žádat o radu, nebo si prostě zanadává.
A LP na Youtube jsou sice dobrý zdroj informací o tom, jak hra opravdu funguje, ale osobní zážitek je pořád něco jiného.

Nahlásit nevhodný obsah

20787094
Troglodyt napsal 11. 9. 2014 v 11.39

V dnesni dobe bambilionu diskusnich for o hrach a trilionu youtuberu s LP, at si kazdy kdo si koupi nejakou hru a je zklaman, zazada na prislusnem urade o zbaveni svepravnosti.

Editováno: 11. 09. 2014 v 11.40

Nahlásit nevhodný obsah

-1
angyy napsal 11. 9. 2014 v 10.50

Mě osobně EA nevadí ... Když mě hra zaujme tak chci být přímo u toho ... Když je moc zabugovaná, tak sleduji updaty a až je alespoň něco opraveno zase do ní naskočím ...
PS : většina těch her v EA (neříkám že všechny) by bez toho ani nevznikla, nebo by ta hra byla ve výsledku ani ne poloviční ... Vemte si že na DayZ dělali od začátku čtyři lidi, teď je jich 40 a to jen díky tomu že na to jsou prachy...to tady v česku víme lépe než kdekoliv jinde...prostě někdo dostane super nápad na skvělou hru... ale nemá na to moc peněz ... Jde s ní na kickstarter a pak ji platí z EA , kdyby to tak neudělal, tak je z té jinak fantastické hry pouze hříčka...
PS1 : napsat že si tvůrci DayZ už vydělali...proto na tu hru kašlou je přinejmenšim hodně krátkozraké ... Když pominu základní fakta jako nárust týmu a přepracování komplet enginu atd. Tak je tu i fakt že pro tvůrce je hodně důležité aby hra byla ve výsledku skvělá ... už proto že s touto značkou trefili do černého a když se jim to povede dotáhnout můžou z toho žít hodně dlouhou dobu...
Poslední PS : kdokoliv z vás všech není spokojenej z EA a nechce hrát nedodělaný hry, tak si kupte až hotovou hru ne? Vždyť je to tak jednoduchý ;)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
kokodas napsal 11. 9. 2014 v 10.03

Většina lidí, co si DayZ chtěla koupit, už si ho koupila, takže už se ani nevyplatí dávat do vývoje další prachy, takže na to Bohemka prdí, prostě business :)

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 11. 9. 2014 v 08.13

Přesně jak je v článku psáno - autoři s tímto musí počítat. Hráči ještě asi pořád nejsou na poměrně hodně nový model early access (alfa verze, někdy dokonce i něco co se snad ani alfa verze označit nedá) zvyklí. Je to pak riziko vývojářů, že do tohoto rozhodnutí jdou, část potenciálních kupců to totiž může odradit.
Je jednoduché říct, že je to čistě chyba či blbost těch hráčů (viz příspěvek od Ser Eteme), ale podle mě je chyba na obou stranách. Vývojáři prostě dají veřejnosti k dispozici hru plnou chyb, ať už je to podáno jakkoliv.
Mě např. alfa access odradil od Xenonauts a to pouze na základě Youtube let's play videí - byly tam tak diletantské chyby, že jsem prostě ztratil důvěru v jejich programátora ;) Hru jsem vnímal jako něco hodně amatérského a bohužel už to tak zůstalo i ve finální verzi.

Editováno: 11. 09. 2014 v 08.17

Nahlásit nevhodný obsah

20787094
Troglodyt napsal 10. 9. 2014 v 23.50

Pokud se nekomu Early Access nelibi, tak at ho ignoruje. Nikdo nenuti si hry v teto sluzbe kupovat a snad kazdy hrac s IQ nad bodem mrazu chape, ze kupuje VYRAZNE nehotovy produkt ve fazi vyvoje. Pro hodne vyvojaru je Early Access hlavne prostredek k ziskani financi do dalsiho vyvoje, coz je pokud se nemylim hlavni smysl teto sluzby.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
war1000 napsal 10. 9. 2014 v 23.43

my jsme beta testeři

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Wizard napsal 10. 9. 2014 v 23.28

Ještě jednou se omlouvám za textovou kvalitu předchozího příspěvku, psal jsem to ve spěchu a je tam víc chyb než sem zamýšlel :-/

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Wizard napsal 10. 9. 2014 v 23.25

na konci předchozího příspěvku má být samozřejmě otazník,... jinak by celá věta nedávala smysl.

(něco jiného jsou PT (který je zatím pokud vím jen jediný, ale i takový Playable Trailer, který obsahuje obsah, který nakonec není ve finální hře musí být propracovaný, jinak hráče nezaujme)

a ono vůbec ke spotřebiteli typu BFU by se nikdy neměl dostat nehotový produkt,... pokud to je zamýšlené pro betatestery, tak by se to nemělo běžně prodávat... a když už ano, tak ať se nediví, že jim to v hráči strhají kritikou. Kdysi ještě bylo běžné, že na všem bylo informační embargo a nehotový produkt prostě nesměl ven, aby někdo nechytnul špatný dojem... ale teď se očividně paradigma obrací o 180° a je vidět, že to je obrat s hodně špatnou navigací... když early access, tak takový, který má smysl a kde samotní hráči mají a můžou mít vliv na finální produkt a samotní producenti je zážitkem třeba i provázejí (dokážu si představit něco jako herní zážitek s tvůrčím komentářem a zrovna do early accesu by se mohl hodit, aby bylo jasné, jak to má pak být zamýšlené). Ale bezúčelně prosím ne!!!

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Wizard napsal 10. 9. 2014 v 23.14

to je přesně ono .> proč dávám ruce pryč od early accesu, kazí to zážitek z hotové hry a pokud to je titul se slabší znovuhratelností, tak by žádny early access ani neměl existovat. nechápu co producenty napadá za voloviny... demo proč ne, ale takové, které není ve vlastní hře...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
war1000 napsal 10. 9. 2014 v 22.45

a ted je v indie 12 humbl prison architec za 10dolaru

Nahlásit nevhodný obsah

20825308
MartasZLA napsal 10. 9. 2014 v 22.36

starbound, prison architect a dayz za to stojí určitě doporučuju.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
war1000 napsal 10. 9. 2014 v 20.50

mně to nevadi aerly acess mam vyhlidnuté spacebase df9 starbound prison architect a dayz vim že to aerly acess znamena

Nahlásit nevhodný obsah

20867670
SEGATiK napsal 10. 9. 2014 v 19.57

Chápu, že by lidé měli jít do koupi hry s "nálepkou" early access s tím, že rozhodně nemůžou očekávat zázraky a hra bude zatím neoptimalizovaná, bude padat, atd.
DayZ si na Steamu tuhle "nálepku" dle mého názoru nalepilo až příliš brzy ve fázi vývoje a časem se zkrátka objevili nedočkavci.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Boldar napsal 10. 9. 2014 v 19.49

Jak rika Merengues. Osobne DayZ parim a musim rict, ze kazdy update stoji za to. Oprava a uprava celkove hry probiha neustale a musim rici, ze v pripade bety bude hra opravdu vymazlena.

Nahlásit nevhodný obsah

20869615
Merengues napsal 10. 9. 2014 v 19.24

Takové verze her může kritizovat jenom vul...

Nahlásit nevhodný obsah