Hotové DayZ vyjde až v roce 2016
Dokončení herního projektu DayZ je ještě pořád během na dlouhou trať. Naznačuje to seznam změn a novinek, které v projektu nastanou zhruba do první poloviny roku 2016. Právě tehdy by se DayZ mělo v konečné podobě objevit na trhu.
V mezidobí se survival MMO vyvíjené pod hlavičkou Bohemia Interactive dočká několika proměn a rozšíření. Upravovat se bude i cena a to v závislosti na stavu produktu.
DayZ dokázalo za čtyři měsíce v programu Early Access prodat dva miliony kopií a na čas se stalo miláčkem kritiky i herní veřejnosti. Přitom šlo o verzi, která je ve světle oznámených rozšíření o mnoho chudší než má být ta finální.
Například během prvního kvartálu příštího roku by do DayZ měla přibýt vozidla v základní verzi, čímž se nahradí jejich verze experimentální. Dále by se zombíkům měla vylepšit umělá inteligence a představí se pro ně a pro zvířata základní verze stealth systému.
Ve druhém čtvrtletí se hráči dočkají lepšího uživatelského rozhraní, přibudou také dynamické neočekávané události v kampani a hráčům začnou fungovat statistiky. Zvířatům pak bude naprogramován životní cyklus.
Na podzim příštího roku budou moci hráči stavět barikády, měli by začít využívat i cestování vzduchem (možná využití letadel), a ve hře přibudou i pasti.
Na konci roku by hráči měli mít možnost budovat základny a používat některá zvířata jako své společníky. Tou dobou by měla vyjít konečně i betaverze hry. V ní dojde k integraci Steam komunity.
S cenou produktu se bude hýbat postupně. Betaverze hry by měla stát místo aktuálních 24 eur 35 euro a v době finálního vydání bude DayZ za čtyřicet euro. Mezi tím hodlají autoři do hry každý měsíc přidávat i nové zbraně, předměty, vozidla a další objekty. Zlepšovat by se měla také technická optimalizace.
O změnách hry v bodech si můžete přečíst na oficiálním webu projektu ZDE.