Vývojář z Maxisu promluvil o EA
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývojář z Maxisu promluvil o EA

Vývojář z Maxisu promluvil o EA

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

6. 3. 2015 21:45 2
Reklama

V reakci na včerejší zprávu o zavření pobočky Maxis Emeryville, která byla zodpovědná za poslední SimCity, se na Redditu rozepsal o praktikách v EA jeden z bývalých zaměstnanců zavřeného studia.

Značka SimCity ztratila pro EA na důležitosti, když po roce 2000 se jako nesktečně výděleční projevili The Sims. SimCity 4 a jeho rozšíření Rush Hour byly také výdělečné projekty, ale v porovnání s novým simulátorem života, který údajně vrátil investice až šestnáctkrát, nebyly pro EA natolik zajímavé, aby se o čtvrtý díl nadále starali. SimCity ztratilo v EA prioritu, kterou naopak získal tehdy nový projekt The Sims 2.

Bývalý vývojář vysvětlil, že v EA jde v první řadě o peníze a proces schvalování nových projektů není nejbenevolentnější. Vývojáři nejprve na vlastní náklady musejí přijít s konceptem nové hry a nějakými vizualizacemi její podoby, které musejí být nejprve schváleny, čímž jsou zároveň novému projektu poskytnuty peníze a pracovní a časové kapacity na vytvoření prvních herních mechanismů, enginu a vizuálního stylu.

Tato předprodukční fáze trvá několik měsíců až let a když je navrhnutá finální podoba hry, způsob jejího dosáhnutí a předpoklady výdělku, je projekt posunut do fáze produkce a po nějakém čase dojde k jeho oznámení veřejnosti. Od tohoto momentu je údajně oznámená podoba hry neměnná. Toto pravidlo stálo za fiaskem s always-online podmínkou nového SimCity, neboť i po negativní reakci od hráčů s tím nemohli vývojáři nic udělat. S EA údajně nelze vyjednávat a přemlouvat je jakmile byly vytvořené finanční odhady a předpovědi na základě "prodaného" konceptu.

Vývojář to EA nezazlívá. Pro korporaci jako je EA to znamená minimalizaci risku a změny ujednaných prvků jsou pro ně nákladné. Tvrdí, že EA je vlastně docela dobré místo, kde pracovat, že se snaží udržet si talentované lidi a minimalizovat propouštění, má štědré zaměstnanecké výhody a nabízí dobré platy.

O budoucnosti značky SimCity vývojář nemá strach. SimCity je pro mnoho hráčů a nehráčů jedna z velice oblíbených her a EA se nejspíše nebude snažit značku pohřbít.

Pokud vás zajímá delší pohled za vývojářskou plentu v případě posledního SimCity, pročtěte si vlákno diskuze na Redditu, kde vývojář vystupuje pod přezdívkou vertexnormal.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama