Jak bojuje Paradox proti pirátům?

15. březen 2015 11:11 / Vojta Dřevíkovský / Novinky / Diskuze (31)

Švédský vydavatel slaví prodejní úspěchy se svou městskou stavitelskou simulací Cities: Skylines, které se staly jejich nejrychleji prodávaným titulem. A vypadá to, že budoucnost bude růžová pro společnost známou svým zaměřením na strategické PC tituly jako Europa Universalis, Crusader Kings nebo Cities in Motion.

S tituly jako Magicka 2 a Pillars of Eternity na cestě Paradox vysvětlil, jakými způsoby postupují proti pirátům. Žádný SecuROM, žádné Denuvo, ani always-online, tituly od Paradoxu dostanou tolik častých updatů zdarma, že automatické aktualizace přes Steam se prostě projeví jako snažší přístup než crackování a stahování nejnovějších verzí.

Shams Jorjani, který se ve firmě stará o akvizici nových titulů (a je viceprezidentem jednorožčí divize, ať to znamená cokoliv), tvrdí, že to celé tkví v zajištění, že zaplacená verze hry bude vždy ta lepší. Například Magicka svého času dostala během 13 dnů celých 14 updatů. Piráti se prý po chvíli přestali namáhat, protože autoupdate na Steamu byl prostě snazší.

Jorjani také zveřejnil, že den po vydání Cities: Skylines byl podíl upirátěných kopií 16%. Nejlepším DRM podle Jorjaniho je Steam Workshop, který v případě městské simulace nabízí rychlý přístup k bezpočtu modů, nových map, budov a mechanismů.

Zdroj: DSO Gaming

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
-1
Lávra napsal 15. 3. 2015 v 13.38

TomKQT: Chápu ale tady jde o to zda hra sama o sobě obstojí, pokud ano, tak není problém a hráči to prodlouží hratelnost jedné hry. Ale samozřejmě pokud je ze hry vytržena mechanika, která by dělala ze hry horší zážitek a posléze tam byla přidána za další peníze tak je to špatný. Jednoduše je rozdíl když tam pak přidají pár soch a parků navíc, než kdyby celej systém kvality pozemků byl formou nějakého DLC

Nahlásit nevhodný obsah

20859114
bares69 napsal 15. 3. 2015 v 13.18

Pozitivní motivace byla a bude vždy lepší řešení, než plošné trestání. Ukázalo se to u hudby, ukázalo se to už i u her a funguje to. Škoda, že autoři filmů, ale hlavně seriálů toto ještě nepochopili.

Nicméně vzkaz pro EA - sleduj a uč se :)

Editováno: 15. 03. 2015 v 13.31

Nahlásit nevhodný obsah

402140
EnterTheNameHere napsal 15. 3. 2015 v 13.02

Jinak co bylo v těch updatech v prvních dnech můžete vidět tady: http://store.steampowered.com/news/?app…

Editováno: 15. 03. 2015 v 13.04

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Ronaldus7 napsal 15. 3. 2015 v 12.56

Hry od Paradoxu mám rád a tohle je další skvělá věc. Celkově ten přístup k hráčům a jejich rétoriku lze hodnotit jen kladně.

Nahlásit nevhodný obsah

402140
EnterTheNameHere napsal 15. 3. 2015 v 12.47

Byť zde musím podotknout jednu věc - Cities Skylines je hra, kterou by klidně mohli cenit na 60 €, ale prodávají jí za 30 €, což alespoň pro mě je cena, kterou jsem ochoten bez delšího rozmýšlení zaplatit... Kdyby byla 60 €, tak to bych už velmi zvažoval, jestli si to zaslouží - a hlavně, jestli jí budu hrát dlouho, nebo jen krátce, ale i tak chci podpořit lidi, co jí dělají...

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 15. 3. 2015 v 12.33

Lávra: Ale o tom jsem psal taky. Buď opravování chyb, nebo přidávání nových věcí. Jenže jak jsem říkal - aby šlo pravidelně (a často) hned po vydání postupně přidávat nový obsah zdarma, logicky tento obsah ve hře v okamžiku vydání nemůže být...
Jako ochrana proti pirátům sice pěkné, ale koupit si poloviční hru a pak čekat, až se postupně dodělá, to tedy nevím.
Samozřejmě můžete říct, že hra přece bude hotová a přidávat se bude něco navíc. No ale to je pak potřeba se nad tím pořádně zamyslet, než to řeknete... ;)

V článku zmiňují 14 updatů Magicky během 13 dnů - je to standardní přidávání nového obsahu?

Editováno: 15. 03. 2015 v 12.35

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Pejda napsal 15. 3. 2015 v 12.21

Přesně tak.. nejde o to, jak udržet hackery od hry, ale o motivaci ke koupi. Kolikrát jsou složité ochrany překážkou spíše pro poctivé platící hráče, než pro lidi, kteří si stáhnou již cracklou hru. To pak motivuje lidi přesně naopak. :D

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Lávra napsal 15. 3. 2015 v 12.03

TomKQT: Nikde se nepíše že to musí být patch, ale prostě nový obsah, klidně i zdarma. Třeba u Europy Universalis je část obsahu nových DLC vždy zdarma

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Tomas napsal 15. 3. 2015 v 11.36

TomKQT: Přesně to jsem chtěl napsat, aby ta ochrana nebyla opět na úkor platícím hráčům.

Nahlásit nevhodný obsah

20863156
Sempra napsal 15. 3. 2015 v 11.32

Steam Workshopu verim a je to dobra taktika. Komunita vzdy nieco nove vymysla a takto vlastne nove veci budu vytvarat ludia co hru hraju.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 15. 3. 2015 v 11.23

Nabízí se ovšem otázka, čím tyhle extrémně časté updaty naplnit. Aneb - bude hra při vydání plná chyb, aby bylo co opravovat (dokonce i schválně plná chyb?). Bude obsahovat tak málo funkcí, že ihned po vydání bude možné třeba co 4 dny nabízet update?

Nahlásit nevhodný obsah