Anonym mluví o downgradu Zaklínače 3
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Anonym mluví o downgradu Zaklínače 3

Anonym mluví o downgradu Zaklínače 3

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

15. 5. 2015 16:07 104
Reklama

Společnost CD Projekt RED je hráči obecně vnímaná velmi pozitivně, ještě před vydáním třetího Zaklínače se však objevují velmi hlasité názory, že hra prodělala výrazné snížení úrovně grafických detailů. O nepopulárním downgradu a důvodech, které k němu vedly, promluvil i údajný zaměstnanec CDP, který však nechce být z logických důvodů jmenován.

O celé kauze informuje portál WhatIfGaming, který se k vyjádření zmiňovaného pracovníka studia dostal skrze jeden ze svých důvěryhodných zdrojů. Celou zprávu proto doporučujeme brát se značným nadhledem, na druhou stranu ale možná přináší zajímavý vhled do kuchyně vývojářů a popisuje nutnost snížit kvalitu grafiky pomocí velmi logických úvah a argumentů.

V první řadě je nutné uvědomit si, že lidské ani finanční zdroje studia nejsou nevyčerpatelné a je velmi pravděpodobné, že onen downgrade - v porovnání se záběry z roku 2013 - byl jednoduše vyústěním celé situace a nikoliv něčím, pro co by se vývojáři rozhodli na poslední chvíli. Vývoj Zaklínače 3 navíc začal ještě před tím, než byly nové konzole pořádně představeny světu a lidé z CD Projektu mohli pouze odhadovat finální hardwarové konfigurace. Pohledem zevnitř pak situaci rozhodně nepomohlo ani to, že vývojáři teprve dokončovali své řešení pro renderování pomoci API DirectX 11, aby jej mohli později použít pro next-gen projekty.

Po odhalení konzolí se navíc museli vyrovnat s tím, že hardwarově jednoduše neodpovídaly kladeným požadavkům a v CD Projektu se museli ihned rozhodnout, zda rozdělí tým na tři rovnocenné skupiny a budou fakticky vyvíjet tři verze jedné hry, anebo postupně sníží úroveň grafiky na tu míru, aby vše běželo bez problémů na jakékoliv z podporovaných platforem. V tuto chvíli už víme, že se rozhodli pro druhou možnost, což je - jak tvrdí zmiňovaný isnider - i důvod, proč hra ve skutečnosti opravdu vypadá na všech třech platformách takřka identicky. Jediný podstatný rozdíl ve prospěch PC verze je možnost zvolit si vyšší rozlišení, nicméně textury a modely jsou údajně úplně stejné.

"Neměli jsme tolik lidí, peněz ani výkonu v konzolích, abychom mohli dostát zamýšlené vizi [...] a vytvořili vizuálně kvalitnější hru s detaily tak, jak byly prezentovány v roce 2013," říká vývojář. Následně pak přidává výčet jednotlivých grafických prvků, které byly ze hry odstraněny. Mezi technologiemi jako je ambientní okluze nebo teselace půdy či budov zamrzí především snížená vzdálenost dohledu a simulace vody, která původně počítala s realistickými odlesky a skrvnami krve. Za své rovněž vzaly částicové efekty, ovlivňující kvalitu zpracování kouře, ohně nebo mlhy.

Bohužel, pokud je všechno výše uvedené pravda, dá se vcelku bez okolků prohlásit, že za nižší grafickou kvalitu Zaklínače 3 skutečně mohou konzole, vývojáři ale v reakci na tyto spekulace uvádí, že ani tak není jejich hra ošklivá a sami hráči mají po jejím zakoupení zjistit, nakolik se jim bude líbit či nikoliv. Své práci věří, což je jedině dobře a uvádí, že je smutné sledovat kohokoliv, kdo se - třeba i nepravdivě - snaží pošlapat to, na čem několik let pracovali.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama