O Cyberpunku se ještě dlouho mluvit nebude

27. květen 2015 14:48 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (25)

Pokud jste snad počítali s tím, že polské vývojářské studio CD Projekt RED začne bezprostředně po vydání třetího Zaklínače ochotně trousit detaily na konto svého dalšího projektu, musíme vás bohužel zklamat. Vývojáři nechtějí o Cyberpunk 2077 zatím vůbc mluvit. A neplánují to ani v blízké budoucnosti.

Autoři dali jasně najevo, že o titulu Cyberpunk 2077 se nechtějí bavit až do roku 2017, což zní docela neuvěřitelně. Teď se prý chce celý tým ještě pár let soustředit na třetího Zakínače. V rozhovoru pro agenturu Reuters šéf studia Adam Kicinski prohlásil, že podle jeho očekávání zaznamená Cyberpunk 2077 ještě větší komerční úspěch než Zaklínač. Ani to jej ale nepřiměje hradbu mlčení probořit.

“Je ještě příliš brzy na to, abychom o hře mluvili,” uvedl Kicinski. “Letošní rok a ten příští budou patřit Zaklínači,” dodal. Cyberpunk 2077 byl oznámen už v říjnu 2012 a až dosud se mělo za to, že na něm pracuje vlastní tým, který se nepodílel na Zaklínači. Teď to ale skoro tak vypadá, že se polští vývojáři skutečně mohou soustředit jen na jeden projekt a nikoli rozpracovat více titulů paralelně.

Jednou z nejzajímavějších vlastností zdejšího dystopického světa byl měl být multilinguální dabing. V praxi by hra mohla fungovat tak, že s vámi budou NPC komunikovat různými jazyky, nejen anglicky. Ten, kdo ale nerozumí španělštině nebo třeba francouzštině, si bude muset ve hře koupit automatického tlumočníka v podobě nového implantátu.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20814464
Pidalin napsal 29. 5. 2015 v 14.01

Vhoo: 4K bych do diskuze kde se řešej i konzole fakt nepsal. :-D To vubec nedává smysl tenhle argument.

Mitsurugi: Zlevnilo to o pár stovek, to skoro nemá ani význam řešit. Ale blbý je že hry už na starší generaci nejsou tak dobře optimalizovaný. Ty 2 architektury jsou prej dost odlišný a nvidia tu optimalizaci pro starší řadu v ovladačích fláká. Takže se prej podle testů běžně stává že na grafikách řady 700 nový hry jedou mizerně přestože výkonu maj dost. V tomhle byla skvělá univerzální architektura jakou používá moje GTX460. Po skoro 5 letech si tam klidně můžu dát starý ovladače a nic neřešim. Až doteď teda. Ještě před rokem, dvěma mi šly všechny nový hry praktiky na plno a nemusel jsem ani aktualizovat ovladače (stejně by tam pro tuhle generaci nebyly žádný vylpšení).

Já teď čekam na nový AMDčka jestli to jejich vydání trochu zamíchá s cenama. nVidie je teď šíleně drahá a k tomu ještě ten kurz dolaru a vychází to že grafiky jsou snad nejdražší za posledních 10 let. V roce 2008 jsem kupoval 9800GTX za 5500Kč!!! A skoro 3 roky jsem na ní hrál nejnovější hry na plno. Pokud si pamatuju tak 9800GT stála snad 4 tisíce nebo kolik, a taky na ní jelo skoro všechno. To je dneska uplný sci-fi.

Editováno: 29. 05. 2015 v 14.08

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 29. 5. 2015 v 11.20

smaug: Vždyť 9xx stojí od svého vydání pořád skoro stejně. Je ale pravda, že při uvedení byla nejlevnější 970 za cca deset tisíc. 960 vyšla až později, takže mezi 750Ti a 970 nebylo nic (tím myslím žádný Maxwell).

Editováno: 29. 05. 2015 v 11.20

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 29. 5. 2015 v 10.42

Vhoo: A kde jsi proboha přišel na to, že aby byly prodeje AAA her, tak musí lidi dokázat rozjet hry na nejvyšší grafiku ve 4K? U konzolí prodejům nevadí ani 720p, ale u PC je najednou potřeba 4K?

Nahlásit nevhodný obsah

8377727
Vhoo napsal 29. 5. 2015 v 10.11

v podstatě jste tu vyjmenovali většinu důvodů proč dnes nikdo nedělá nic AAA jen na PC , ve svém okolí neznám nikoho kdo by rozjel GTA V na nejvyšší grafiku ve 4K , pirátění je taky problém , v čr to už sice možná tolik vidět není ( i když já to ve svém okolí pozoruji pořád , kamarád měl zaklínače na pc stáhnutýho dřív než mě přišla na ps4 ) ale třeba v rusku je to pořád ještě standart ) navíc z digitálních verzí si bere procenta steam , a o černém trhu s klíči si můžete přečíst v levelu, taky nic příjemného pro prodejce který nemá moc šanci tomu zabránit, k tomu jste ještě nuceni dát svoje zboží do slev , jediná obrovská výhoda PC je modování a na to některá studia sázejí , to je podle mě jediná možnost jak uspět chcete li dělat jen pro PC "hollywoodskou" hru.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 29. 5. 2015 v 08.30

Pidalin: Kupoval jsem to neplánovaně o trochu dřív, protože ze starého kompu se zakouřilo a odešel (deska). To byla ještě 9xx řada o dost dražší. Momentálně se za stejnou cenu dá pořídit lepší karta.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 29. 5. 2015 v 02.07

smaug: Proč kvůli Zaklínači kupuješ grafiku z minulý generace? Zaklínač přece vyšel když už byla řada 900 dávno na trhu, to nedává smysl kupovat 760ku.
HL2 je podle mě nejpřeceňovanější hra všech dob, ale hry z tý doby mam rád, je to podle mě nejlepší herní období kdy byly hry fakt na vrcholu. Ale osobně mam mnohem radši FarCry než HL2.
Myslim že toho Zaklínače si moc dobře nezahraješ ani na tý GTX760. :-) Já mam GTX460 a hraju to na nejnižší detajly v rozlišení 1280x800. Když dam normální rozlišení tak mi FPS klesá někam na 25, někdy i míň a to už se fakt nedá hrát když vezmu v potaz že při FPS pod 35 už je ten input lag fakt nepříjemně cejtit. Ideální FPS je tak těch 50 - 60. Víc neni potřeba ale míň je opruz kvůli input lagu.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 28. 5. 2015 v 20.59

Pidalin: Jelikož jsem pomalejší, tak nehraju střílečky (naposled snad Half Life 2). Možná až vyjde HL3, tak si dám říct ;-) Jinak jsem zvyklý na dost pomalé železo a tam je mnohem větší problém nízké FPS a jeho propady. Teprve kvůli Zaklínači 3 jsem se praštil přes kapsu a koupil si něco lepšího (i5 + GTX 760). U stříleček, kde je potřeba rychlá reakce, to logicky problém bude.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 28. 5. 2015 v 17.02

smaug: Input lag neni o tom jeslti jsi rychlej nebo pomalej. Když je opožděná reakce myši tak to pozná i pomalejší jedinec. Nikdy jsi nenadával že je myš opožděná? Například i v menu her se to často stává a neni to jenom nízkym FPS. Oceňuju v Zaklínači že dali možnost použít hardwarovej kurzor kterej je nezávislej na enginu hry a je to v podstatě jenom šipka z windowsu jenom s jinym obrázkem ale pohyb řídí win a ne hra. Což je super. Když nastavíš detajly při kterejch máš 3FPS tak se ti nezprasí myš.
Ale input lag je v dnešní době velkej problém. Já osobně nedokážu hrát hru s opožděnou myší, proto ani nikdy nezapínam Vsync, prostě mi to vadí a nechápu jak to někdo může ignorovat nebo dokonce si to vubec neudědomovat že jsou ty reakce opožděný.

V RPGčkách se to ještě dá přežít ale ve střílečce NE!!! Pak nízkej FOV, nebaví mě o tom mluvit v každý diskuzi, asi už jsem s tim i trapnej. Kdo chce ať si vygooglí co to znamená a proč je to problém. A proč se z toho zvedá žaludek některejm lidem. Nemožnost rozumně se orientovat ve stísněnym prostoru vyvolává klaustrofobický pocity a nízkej FOV v tunelovejch střílečkách je pro mě nepřijatelnej protože stačí rychle zahejbat myší a nevim kde jsem, vidim jenom zdi ale ne prostor okolo a nevim vubec kde jsem. Je to podobný jako když se snažíš chodit s dalekohledem na hlavě ňákejma chodbama, taky uvidíš jenom protější zdi a to je oč tu běží. Viz Metro LL kde tohle dohnali k absolutní (ne)dokonalosti.

Jinak ovládání v Zaklínači 3 je jasně zkonzolovaný. Viz třeba na koni když otočim myš dozadu a držim přitom šipku doleva nebo doprava tak se najednou přehodí levá a pravá a točim se na druhou stranu. Tohle mi třeba strašně vadí a nedokážu s takovym ovládánim dělat složitější manévry na který jsem zvyklej už 10 let. ;-)

Editováno: 28. 05. 2015 v 17.04

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 28. 5. 2015 v 16.18

Smaug: Má naprostou pravdu! Ovládání a user interface. tyto se musí dělat zvlàšť pro pc a zvlášť pro konzole hned v prvním pádě, jinak je celý multiplatform odsouzen ke zkáze. ( není referencí na doom )

Nahlásit nevhodný obsah

20859342
Mirawii napsal 28. 5. 2015 v 15.34

Pidalin: Nevěřím, že digitální prodeje na PC by dělaly víc jak 15%. K tomu musíš přičíst, že tahle hra se zdarma dávala ke grafickým kartám. Jsem jedním z nich, který ji tak dostal.
Další věc, která jim podlamuje nohy a přitom jim dělá skvělou reklamu - hra je bez DRM ochrany... CD projekt se o hráče opravdu stará ale potom jsem se jen tak z hecu koukl na torrenty. Já měl hru někdy od 17. 5 předběžně staženou na GOGu a na torrentech už byla ta stejná verze taky už připravená na stáhnutí... myslím, že to v té chvíli stahovalo asi 5 000 lidí a věřím, že to číslo se zvyšuje každým dnem.

Editováno: 28. 05. 2015 v 15.36

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 28. 5. 2015 v 15.28

Pidalin: Problém dělat hru jen na PC jsou na prvním až posledním místě prostě prachy. Dejme tomu, že náklady se vrátí i v případě hry jen na PC, ale stejně budou autoři pokukovat po dalších miliónech dolarů, které by mohli získat od majitelů konzolí v podstatě s minimálními náklady na tvorbu portu. Konzolové exkluzivity dostanou podporu od Sony či MS, proto existují, jinak by na tom byly stejně. Kdyby MS dělal jenom Windowsy a ne konzole, může podpořit i exkluzivku pro ně, takhle to neudělá.
Ždímat z PC maximum, je podle mě blbost. Her zabitých tím, že nešly rozumně rozjet na průměrném herním PC je celá řada Ultimou Underworld počínaje, Crysis nekonče. Jakožto pomalejšího hráče mě moc neberou ani nějaké input lagy a podobné nectnosti, ale chápu, že pro spoustu lidí je to hodně důležité.
Ještě se ale vrátím k tomu ovládání. Když kvůli konzolím vyřadili používání klávesnice jako klávesnice (tedy na psaní), zmizely i některé herní principy. Třeba různé hádanky, kdy je potřeba odpověď napsat, možnost vyzpovídat NPC ohledně témat, pro která by bylo klasické dialogové menu krátké (typicky otázky na postavy, místa, herní rasy). O poznámkách v mapách už jsem mluvil. Automatické poznámky a ikony by klidně mohly (měly) zůstat, ale kdo hrál System Shock, ví, jaká paráda se dá udělat při možnosti vkládat ještě vlastní (pro ostatní: poznámka se objevila nejen v mapě, ale i v herním světě ve formě rozšířené reality). Všechno to končí nemožností pojmenovat si uložené pozice a následným ztracením se v záplavě těch automaticky pojmenovaných.
Proti konzolím nic nemám, ale nemožnost využívání klávesnice na PC mi občas vyvolává pocity chybějící končetiny.
Pidalin: Jo, že se Geralt na šipku dozadu otočí zády k protivníkovi místo aby spořádaně ustupoval, mě děsně žralo už ve dvojce.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 28. 5. 2015 v 15.17

mirawii: Dobře, ale když tam nejsou započítaný digitální prodeje tak je to uplně mimo. Krabicovky už dneska nekupuje tolik lidí. V ČR jo, ale ve světě ne.
Já osobně nechápu jak to někdo může hrát na konzoli. :-) Ale ovládání je tomu uzpůsobený. Už jenom to jak se Geralt pohybuje. Místo chůze pozadu se otočí a běží na druhou stranu - typický konzolový prvky v ovládání který komplikujou ovládání během bojů a podobně. Postava totiž nedělá to co by člověk čekal.

Editováno: 28. 05. 2015 v 15.19

Nahlásit nevhodný obsah

20859342
Mirawii napsal 28. 5. 2015 v 15.14

Pidalin: Napsal jsi to dobře ale pořád musíš brát v potaz, že USA, Japonsko jsou čistě konzolové trhy. Jenom Evropa se v tomhle liší. Teď jsem si hledal statistiky prodejů W3 za týden prodeje. V UK dominuje ps4 verze se 63%, Xbone 32% a PC trh 5%. Bohužel jsou to jen fyzické kopie takže se nezapočítávají digitální prodeje na PC ale i tak vidíš ten rozdíl. Co mě ale velice zaujalo, že třeba v Japonsku je number one Witcher 3 s 65k prodanými kopiemi na ps4. Určitě tomu pomáhá přidanej japonskej dabing v jednom patchi :)

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 28. 5. 2015 v 13.50

Jiří Bigas: To si myslej jenom do doby než zkušej udělat ňákou pořádnou jenom PC hru. Myslim si že PCčkáři by jim ruce utrhali jak by to kupovali. Kdybyněkdo udělal opravdu PCčkovou hru s PCčkovym ovládánim a dobrym technickym zpracovánim. Žádnej input lag u myši, žádnej nízkej FOV, žádný praso efekty na rozmazávání a maskování hnusný grafiky a podobně.

Fakt tomu nevěřim že v době steamu a gogu by PC platforma nedokázala vydělat. Lidi už jsou dneska líný něco pirátit, ta doba kdy každej všechno pirátil pominula. Neni to o tom že by najednou měli lidi moc peněz, ale většina těch her za to pirátění a kredit na ulozto ani nestojí. A těch pár her co za ty prachy stojej neni problém si prostě koupit. Od tý doby co chodim do práce jsem stáhnul nelegálně jenom hodně málo her a většinou to byly hry hodně starý nebo hry který jsem po pár minutách hned zavrhnul. Všechny nový hry za posledních pár let co jsem dohrál mam koupený. A takovejch lidí znam dost, PC platforma rozhodně neni mrtvá a rozhoně bych do toho netahal to že si to PCčkáři upirátěj. Pirátěj se hry který nestojej za nákup. Případně pirátěj lidi co ještě nevydělávaj a to bych vubec neřešil protože by si to nekoupili tak jako tak. Když někdo chodí za základku tak prostě za hru litr nevysolí, kde by ho vzal....

A o grafický zpracování tady jde hodně. Ne nemam na mysli super úžasnou grafiku. Právě že mam radši oldschoolovou ale dnešní porty z konzolí maj často grafiku která vyloženě obtěžuje a odvádí pozornost od hry (rozmazávací efekty, nízkej FOV úhel a tak dále...) pak taky častej input lag a prodleva myši. To je realita dnešních her a je naprosto jasný co za to může, o tom nehodlam diskutovat. Ať si tady red-icius řiká něco o ňákym PC mistr závodě nebo co to tu furt belej, to je prostě realita.

smaug:
Jo, teď jsi to vystihnul. OVLÁDÁNÍ, to je oč tu běží. A poznámky do mapy jsem v Zaklínači hledal marně. Nechápu že to neni běžný v RPGčkách. Třeba bych zrušil ikonky kováře a podobně a napsal bych si tam třeba "tady je ten trpajzlík co tady ková ty meče" a podobně. :-) Skyrim je kapitola sama o sobě. Fakt se bojim že Fallout 4 bude jako Skyrim. Podobně jako F3 a New Vegas byly jako Oblivion, což jim ale podle mě prospělo. Oblivion se mi hrál skvěle, jak ovládánim tak po stránce grafiky jsem s tim neměl problém. Se Skyrimem jo. A když jsme u tý grafiky, Skyrim vypdal skoro stejně jako ten Oblivion až na pár detajlů jako obličeje a nový post efekty. :-)

KamilZ: Crysis je průměrná střílečka, s tim souhlasim, ale ukázala nám co PC platforma dokáže a kam měl směřovat vývoj. No, nestalo se. Po stránce hratelnosti, grafiky a ovládání je Crysis a Crysis Warhead absolutní vrchol FPS her a dál to prostě nepokročilo.
Myslim si že Crysis by měl dneska větší úspěch kdyby vyšel na Steamu i GOGu zároveň. V tom roce 2007 se ještě pirátilo hodně. Hodně taky mohl udělat fakt že to v tý době nikomu neběželo. Až tak v roce 2008, 2009 měly běžný počítače výkon na Crysis. ;-) Ale podle mě ta hra je optimalizovaná výborně. Když to srovnam s dneškem. Ta hra má nároky že to dneska jede i na integrovaný grafice a grafika je často lepší než u dnešních her který jsou ale náročný jak prase.

Editováno: 28. 05. 2015 v 14.02

Nahlásit nevhodný obsah

20847890
tank_george napsal 28. 5. 2015 v 12.49

Pidalin: Děláš si prdel? Crysis prodělal gatě. Zaplatil se až z prodejů Warhead na konzole... a studio v podstatě zkrachovalo lol. Dnes se zmůžou akorát na nějaký podělaný free2play pro tablety.

Dobrý příklad :D Nicméně Crysis série je prostě průměrná/blbá střílečka, která neměla šanci proti CoD a BF - to je důvod neúspěchu, než fakt, že zkrachovala na PC. To říkám jako majitel PC a originálů Crysis.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 28. 5. 2015 v 12.46

Mitsurugi: To je fakt, ale minimálně ovládání by dvakrát dělat mohli a ne jen namapovat tlačítka ovladače na klávesnici. Kdyby nebylo SkyUI modu, tak se Skyrimem asi seknu dost brzy. Bohužel neřeší takové věci jako možnost vpisovat poznámky do mapy, které byly běžné před dvaceti lety. Na to je potřeba další mod. A tak dále. Přitom to všechno mohlo být součástí hry už v základu. Jako PC hráče mě to štve o dost víc než slabší grafika nebo občas nějaké bugy.

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 28. 5. 2015 v 12.39

Nechci zbytečně přilévat olej do ohně, ale v tomto konkrétním případě samotní vývojáři řekli, že třetí Zaklínač by nikdy nemohl být takový, jaký je, nebýt konzolí. Takže na jednu stranu je pochopitelné, že hráči na PC se někdy cítí výkonem konzolí omezeni, ale na druhou stranu příjmy z těchto platforem umožňují vůbec existenci některých titulů na počítačích v tak luxusní podobě. Autoři mají skutečně strach, že jen na PC by na něco takového nevydělali a vložená investice by se jim nevrátila.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 28. 5. 2015 v 12.20

Pidalin: Koukni se na to z pohledu studia, proč bys dělal hru jenom na PC, když jí můžeš udělat i na konzole a vydělat víc?

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 28. 5. 2015 v 11.44

Podle mě je jediný správný řešení vyvíjet hru 2x. Jednou na konzole a jednou na PC a to nezávisle na sobě. A nebo se na konzole vyprdnout uplně. Opravdu nevěřim tomu že PC platforma je mrtvá a že prodeje z PC nedokážou zaplatit vývoj větší hry. Tomu fakt někdo věří těmhle kravinám? Co třeba Crysis? Byl jenom na PC a to sduio snad zkrachovalo? Navíc to bylo v době kdy byly konzole hodně na vzestupu díky obřímu rozdílu mezi generacema. Z kostičkovaný grafiky na PS2 najednou mohli hrát opravdový hry jako na PC.

Nahlásit nevhodný obsah

8377727
Vhoo napsal 28. 5. 2015 v 09.21

8bit:
Podle mě to nedává žádný smysl, i kdyby nakrásně vyšly další konzole za čtyři roky tak by museli aspon další rok čekat na to než se to dostane trochu mezi lidi ale hlavně řečím o downgradu by se nevyhnuli stejně protože ty jsou slyšet v podstatě vždy.

Nahlásit nevhodný obsah