Vývojáři nezavrhují konzolový XCOM 2
Ačkoliv reboot strategické série XCOM vyšel před několika lety snad na všech myslitelných platformách, nedávno odhalené pokračování vývojáři z Firaxis připravují pouze pro PC. To však neznamená, že by se v budoucnosti hra nemohla objevit i na PS4 a Xbox One.
"Rozhodně proti tomu nejsme, ale mohu vás ujistit, že o tom zatím ani nehovoříme," objasňuje situaci výtvarný ředitel hry Jake Solomon. "Když jsme se rozhodovali, co chceme s pokračováním udělat, měli jsme spoustu velmi ambiciózních cílů," řekl v rozhovoru pro IGN.
Mezi ně patřila pokročilá grafická kvalita hry, rozsáhlá destrukce prostředí a procedurálně generované mapy. Toho mohli dosáhnout pouze na poli, kde se cítí nejlépe - pro Fraxis to znamená PC.
"Když na poradách rozebíráme věci, mluvíme pouze o PC. Jaký je herní zážitek na PC? Jak se hra ovládá pomocí myši?" dal Solomon za příklad myšlenkové směry studia.
Hra tedy bude optimalizovaná na ovládání pomocí myši a klávesnice (podpora gamepadu přijde až po launchi), kterému bude odpovídat i rozmístění interaktivních části HUDu. Tím, že je XCOM 2 vytvářen přímo pro počítače, vývojáři mohou počítat s tím, že hráči budou sedět relativně blízko k monitorům a mohou si tak dovolit na obrazovce zobrazit více informací v malém textu.
Výkon konzolí neměl v rozhodnutí vývoje exkluzivně pro PC dle Solomona vůbec žádnou roli. Tým z Firaxis by zkrátka nezvládl do hry přinést všechny naplánované prvky, kdyby musel hru připravovat na různé platformy.