Need for Speed už bylo příliš. A rychle za sebou
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Need for Speed už bylo příliš. A rychle za sebou

Need for Speed už bylo příliš. A rychle za sebou

Jiří Bigas

Jiří Bigas

4. 8. 2015 09:54 13
Reklama

Více než 10 let si závodní série Need fo Speed nedopřála odpočinek ani jedinou sezónu. V letech 2002 počínaje Hot Pursuit 2 až 2013 konče Rivals vycházel alespoň jeden nový díl ročně. Přičemž v některých letech jich bylo i více.

Need for Speed měly před touto dlouhou sérií volno jen v roce 2001 po vydání Porsche Unleashed z roku 2000. A pak až loni. Mezitím ale vyšlo patnáct dílů a výjimkou nebyly ani roky, kdy v EA stačili vychrlit hned dva díly z této série, byť pro různé platformy nebo odlišného zaměření.

Třeba v roce 2009 to byl nejen populární Shift od Slightly Mad Studios, ale i Nitro pro konzole od Nintenda - Wii a DS. Hned o rok později se zase kromě rebootu Hot Pursuit od Criterion Games série už podruhé po Motor City Online z roku 2001 vydala do vod online závodění s Need for Speed: World. A konečně v roce 2011 vyšel nejen The Run od EA Black Box, ale také také pokračování Shift s podtitulem Unleashed, které i bez názvu Need for Speed ve jménu pod tuto značku rozhodně patří.

Potřeba rychlosti se tak místo na virtuálním asfaltu zřejmě projevovala především v kancelářích vydavatele, až to nakonec dopadlo, jak to dopadlo. Věhlasné závody, které prvně vyrazily na trať už v roce 1994, ale po roční zasloužené odmlce znovu opouští boxy, a tak je nasnadě, že vývojáři aktuálního dílu cítí opakovaně potřebu vyjádřit se na konto někdejšího každoročního cyklu, který posledním dílům příliš nesvědčil. Výkonný producent hry Marcus Nilsson přiznává, že vycházelo příliš Need for Speed moc rychle za sebou. Roční přestávka a reboot celé ságy byl tak podle něj nutností.

Prohlásil to v rozhovoru pro Oficiální Xbox magazín s tím, že těch her bylo tolik, až to bylo matoucí i pro samotné zákazníky. A řešením očividně nebyla ani snaha, aby se každé z pokračování vydalo úplně jiným směrem - závody na okruhu, adrenalinové závody, cesta přes celé USA. “Bylo (podle mě) matoucí vydat Need for Speed: The Run (jen šest měsíců) po Shift 2? Rozhodně,” uznává Nilsson. Udělat si roční pauzu bylo podle něj jediným správným řešením. Tým ji prý využil k tomu, aby si ujasnil, jak skutečně chce, aby série v budoucnu vypadala. A pokud tomu máme rozumět tak, že už nebude EA příliš zbrkle experimentovat s různými žánrovými obměnami, tento přístup jenom uvítáme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama