"Neříkejte o Hitmanovi, že je to early access"

11. srpen 2015 12:08 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (23)

S novým Hitmanem je tak trochu potíž. Vývojáři se pokouší přijít s nějakým inovativním distribučním modelem a zřejmě skoro nikdo nerozumí tomu, jak to vlastně myslí. O hře se pak často referuje v tom smyslu, že připomíná early access programy, a to jeho autory očividně hodně trápí. A také zlobí.

Hitman vyjde už letos v prosinci. Nebude to klasická kompletní hra se vším všudy, její obsah bude omezený, ale není to prý ani žádné demo, beta nebo forma předběžného přístupu. Vývojáři z dánského studia IO Interactive se už pár týdnů snaží marně vysvětlovat, co mají hráči od novinky čekat, co bude obsahovat od prvního dne jak se dál bude rozrůstat. Možná je herní komunita opravdu nechápavá, možná, že se nakonec všichni chytnou za hlavu a prozří. A nebo naopak možná neměli vývojáři tolik experimentovat a tlačit na pilu, pokud je tak těžké vůbec vysvětlit, jak se to s obsahem v Hitmanovi bude mít.

Hitman má stát jako jiné velké hry a za vaše peníze prý okamžitě dostanete slušnou porci obsahu. Zbytek ale bude vycházet až po vydání v průběhu roku 2016. Dodatečně tak přijdou nové mise rozšiřující příběh, kontrakty a denní výzvy, přičemž vše obdržíte zdarma za cenu, kterou jste zaplatili za hru samotnou. Nejde tedy ani o klasická placená DLC.

Někteří hráči z toho vyvodili, že omezený obsah znamená i rozbitou a nedodělanou hru po stránce stability a odladění. Tomu se však vývojáři vehementně brání s tím, že early access není totéž, co zamýšlí oni. Šéf studia Hannes Seifert prohlásil, že termín předběžný přístup si lidé spojují s nedodělanou a nefungující hrou, což prý nebude případ Hitmana. “Když lidé slyší early access, představí si nedokončenou, nevypilovanou hru plnou chyb. To je pravý opak toho, o co se snažíme,” řekl Seifert v rozhovoru pro VideoGamer.com.

Za žádný dodatečný obsah prý nebudou fanoušci muset platit. Vše bude zahrnuto v základní ceně. Nový Hitman vyjde na PC, PS4 a Xboxu One 8. prosince v digitální verzi. Fyzická kopie by pak měla vyjít v kompletní podobě až v průběhu příštího roku. Uvidíme, zda nakonec hráči překonají přirozenou nedůvěru a originální dánský model se osvědčí. I když za něj totiž řada fanoušků nyní vývojářům spílá, paradoxně se pro něj rozhodli ze stejných důvodů, které trápí i běžné hráče. A sice, že IO nechce nabízet žádný season pass ani prodávat jednotlivá DLC, protože politiku placených rozšíření považuje studio za špatnou.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 12. 8. 2015 v 14.55

Ocelotr2.0: Skyrim ani nezmiňuj, tam nepřátelé (doslova) za 5 sekund zapomenou, že jim někdo střelil šíp do hlavy :D

Editováno: 12. 08. 2015 v 14.55

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 12. 8. 2015 v 14.19

KamiLZ: Kamčo je jen na uživateli kdy to sejvne .... Já sem takovej truloň, že ve hrách který používaj čistě load / save potažmo quickload / quicksave při zabrání do hry zapomínám sejvovat a při smrti mě to nutí opakovat tak velký (a leckdy obtížný) části, že se o tom checkpointům ani nesnilo. Jak napsal Mitsurugi nejlepší je kombinace obého, ale výrobce musí s citem uznat kde checkpoint umístí (pokud možno po dlouhém sebestředném mologu hlavního záporáka/bosse). Osobně se mi dost líbili citlivě rozmístěné SAVE POINTY v takovém METROID PRIME. Tam bzlo jasné kdy a kde ste si to sejvli a nebyl pro prostor výmluvy.

Mitsurugi: Samozřejmě že vojáci po chvíli zapomenou kde se co stalo, ale to je herní zkratka, nikoho by přeci nebavilo být schovaný 24hodin za bednou než skutečný alert pomine. Přirovnal bych to k plynutí času veš Skyrimu, tam den taky nemá 24hodin, ale 24 minut.

Nicméně to jak jsou vojáci se z celé základny schopni seběhnout na jedno místo (a třeba už jsou některý zabitý, omráčený) je impresivní. Navíc může "vůdce/pán jeskyně/commander/hlas z vysílačky" volat na pomoc jednotku, která je zrovna mrtvá/omráčená a podle toho zjistí, že je tu nějaký další problém s ní, problémy pro "vůdce" se můžou řetězit do nečekaných možností. GZ jsem jednou dokončil tak, že "vůdce/pán jeskyně" v podstatě celou misi neustále telefonoval, chtěl vyslat jednotku tam, ta ale byla omráčená, tak poslal jinou aby zjistila co s ní je atd. atd. celou misi jsem byl jen o krok před ním, odpravoval ty co zrovna položili vysílačku..... Jinak v GZ jsem včera dal 100 hodin, nedokážu si představit jak dlouho strávim u Phantom Pain.

Editováno: 12. 08. 2015 v 16.35

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 8. 2015 v 11.36

Ocelotr2.0: V MGS to zase nedává smysl, když za pár sekund nepřátelé zapomenou, že se jim někdo před chvílí snažil vloupat do základny.
Já osobně ve stealth hrách nenávidím, když nemají quicksave, protože chci misi projít perfektně, ale nechci pokaždé chodit od nějakého checkpointu, který může být klidně 20 minut zpátky. Proto mě poslední Hitman tak sral, až jsem si dal easy a dokončil posledních pár misí rambo stylem...

Editováno: 12. 08. 2015 v 11.37

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 12. 8. 2015 v 10.58

MyBullet: Nevím, asi proto že hráči ARMY jsou jiný živočišný druh a samotná ARMA už není ani tak hra, jako spíš platforma, na které se dál staví. Hráči si u ARMY III vystačí ze začátku jen s multiplayerem a modováním, singl je do počtu - i když ho nechci znevažovat - potom co vyšel jsem slyšel že byl plnohodnotný. Sám na ARMU nemám buňky a hlavně mi chybí další dvě ruce na ovládání (a urychlovač částic na její spuštění).

{$Mitsurugi and others$}: Dobrý checkpoint je v pořádku. Napadá mě teď jen Uncharted, nebo God of War s dobrými checkpointy.
Nejsem velký přítel SAVE/LOAD. Nenutí to hráče vylízat se z každé situace. Osobně jsem tohle na Hitmanovi vždy nesnášel, protože mi to roztrhalo kompaktní misi na slepenec save/load flashbacků. Ze stejného důvodu nemám rád všechny ty hry, na které ostatní Pcčkáři nedají dopustit - Half-life, Max Payne, F.E.A.R. Okamžik kdy použijete SAVE / LOAD vás vytrhne ze hry. Btw. když jsem hrál HITMAN2 a 3 na PS2, tam to znamelo 3-4 minuty nahrávání. QUICK SAVE/LOAD nepřipadal v úvahu, proto považuju za největší prohřešek Hitmana, že po odhalení s tím v podstatě nemůžete nic dělat. Hitman se neumí nepřátelům schovat, neumí je zlikvidovat na blízko když jsou v Alertu, jediný co zbývá je masakr.

Nejlíp (opět) to dělá Metal Gear Solid, kde se dá s každé situace vyklouznout a zkusit to jinak.

Editováno: 12. 08. 2015 v 11.08

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 8. 2015 v 10.32

MyBullet: Dobrý postřeh.

Nahlásit nevhodný obsah

20843606
MyBullet napsal 12. 8. 2015 v 10.23

Se divím, že to třeba nikdo nespojuje třeba s Arma III. Nevyšla taky náhodou po částech? Kdy v obchodě jste si koupili krabici a ono to byl jen multiplayer zpočátku? Pak v dalších třech doplňcích dodali příběh postupně. A v nějakém patchi ještě dál upravili helikoptéry a vydali už placené DLC s helikoptérami? Nebo jsem mimo?

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 8. 2015 v 10.15

KamiLZ: Ano i ne, na gamepadu sotva můžeš mít quicksave, ale klasické savování je otravné jak na K+M tak na gamepadu a navíc na něj hráč může zapomenout, takže autosave/checkpointy to jistí. Já jsem nejradši, když má hra oboje.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 8. 2015 v 09.26

Ocelotr2.0: Hlavně nedávat checkpointy vůbec, ale nechat savování na hráči. Checkpointy v minulém dílu byly tak nehorázně retardovaná věc, že mi hlava nebere jak to mohli nechat projít do finální hry. Vždyť ty checkpointy respawnovaly všechny nepřátele a jediné co se uložilo byla hráčova pozice. V mnoha případech bylo snazší dát si level od začátku, než jít od checkpointu.

Nahlásit nevhodný obsah

20849887
HerrSpock napsal 12. 8. 2015 v 08.49

Jasně. Hitman early access nebude protože bude po technické stránce hotovej což hry ve fázi předběžného přístupu nebejvaj. To se dá pochopit. Dál je jasná věc, že si chcou prostě pojistit příjmy předem. Co je ale smutný je to, že to nejde jinak než rozjebat příběh protože na kontrakty formou (klidně i neplacených) DLC by se hodně hráčů vyprdlo. Takže je moc hezký jak se jim ten příběh hezky hodí do krámu. Jen mám obavy aby se právě z příběhů nestala dojná kráva třeba i v single hrách.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 12. 8. 2015 v 08.14

Dobře, to jsem si zanadával na stav herního průmyslu, se kterým nemůžu nic dělat. Zpět k HITMANovi. IO by měli zapracovat hlavně na herních mechanikách, které byly v posledním HITMANovi už značně vyčpělé. Pokud člověk sleduje jednu z cest, kterou mu autoři nalajnovali je vše skoro v pořádku. Člověk si opravdu připadá jako Tichý zabiják. Jakmile se pokusíte o něco jiného skončí to naprosto nudnou vyvražďovačkou celého levelu. Zdůrazňuju NUDNOU, protože střílení mechanika v HITMANOVI je nuda. Nějak udělat aby se celá hra nesmrskla na dvě zbraně, které má smysl používat (sniperka a pistole s tlumičem) Víc možností v boji na blízko a hlavně dát hráčům šanci odpravit nepřítele co vás zahlédl. Jo a nedávat čekopointy před konverzaci nepřátel. Když po desátém reloadu koukám za rohem a poslouchám ten samý rozhovor je to na zabití.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 12. 8. 2015 v 07.24

TheUltimateR4GER: Máš pravdu, to jsem přestřelil.

Co se týče BIG DEMA - dobře, tak proč tedy IO neřeknou NOVÝ HITMAN bude mít při vydání 22 misí tak jako SILENT ASSASIN, hráči nemáte se čeho obávat, pak do něj budeme přidávat další. Cokoliv pod 10 misí je pro mě prostě DEMO, ať si tomu říkaj EARLY ACCESS, nový obchodní model, nebo vyjebávání s fanouškama.

Já jim na jejich nový modely z vysoka prdim, jsem v tomhle oldskůl, chci jít zkrátka do obchodu koupit si FYZICKOU krabici s plnou hrou, nepotřebuju/nechci žádný DLCčka, sociální kluby a jiný zbytečný kokosoviny, co akorát zajebávaj počítač, neustále něco chrochtaj z internetu, pokládaj ti dotazníky, sbíraj o tobě informace na co a kde si kliknul a když ti 14 dní nejde internet, protože v O2 se drbou v p**li, tak ti nedovolí si hru zahrát. Prostě hra v "novém obchodním modelu" mi může @#$@#$@#%@#%, chci zpátky ten STAREJ, tady je 1500,- tady je CELÁ HRA bez bugů a day one 10Gb patchů děkuju a nashle!!!

Editováno: 12. 08. 2015 v 07.45

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 11. 8. 2015 v 21.22

TheUltimateR4GER: Všichni trolíme? Víš v tom případě vůbec, co to znamená?

Popiš nám teda přesně tenhle obchodní model. Hra vyjde podle tebe úplně kompletní a plnohodnotná, plus do ní ještě budou pak postupně přidávat další obsah? Není to ale trochu protimluv?

Nahlásit nevhodný obsah

20864993
TheUltimateR4GER napsal 11. 8. 2015 v 19.05

Ocelotr2.0: Predaje poslednej princezny Hitmana stáli za, ako si to ty povedal, v*lížp*del??
No neviem, či 3.7 milióna predaných kusov je pre teba málo. Je to dokonca o niekoľko stotisíc predaných kusov viac než najnovší Tomb Raider či Sleeping Dogs, všetko tituly od Square Enix! Samozrejme Hitman séria sa nikdy nepredávala ako teplé rožky z Kauflandu, ale vždy to stačilo na vydanie nového.
A čo sa týka toho BIG DEMO titulu, tak neviem, či to myslíš vážne alebo len trolíš ako všetci ostatní....

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 11. 8. 2015 v 14.30

Povím vám pohádku o novém obchodním modelu.

Bylo nebylo ..

Jelikož prodeje poslední princezny Hitmana stály za v*ližp*del, král SQUARE ENIX není zcela přesvědčen o její kráse a rentabilitě. Princ IO ale škemral, a škemral dlouho - že princezna Hitman je best a má spoustu fandů, a je cool a proto král dovolil princi IO porodit princeznu HITMAN: BIG DEMO a hodil jim keš, né ovšem na plnohodnotného potomka. To zaplatí asistovanou reprodukci.

Pokud se HITMAN: BIG DEMA prodá dostatek kusů nemá král SQUARE ENIX problém přihodit nějakej keš na potomky v podobě nových úrovní, třeba i těch multiplayerových a když ne, tak je na svym. Má přeci ještě dvě dcery FINAL FANTASY a DEUS EX.

Editováno: 11. 08. 2015 v 14.43

Nahlásit nevhodný obsah

20859114
bares69 napsal 11. 8. 2015 v 14.11

Spíš si říkám, co je motivuje k takovémuto morbidnímu platebnímu modelu...

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 11. 8. 2015 v 13.20

Příjde mi to jako nešťastný model.
V pohodě by to bylo, kdyby hra vyšla opravdu kompletní a plnohodnotná a pak se do ní zdarma přidávaly nové věci (např. TF2 tak funguje už spoustu let). Ale v článku se píše, že hra nebude kompletní a obsah bude omezený.
Takže hráč vlastně zaplatí za nějakou menší verzy hry plnou cenu a bude doufat, že dodatečně přidávaný obsah se mu bude líbit a obhájí tu úvodní koupi.
Všechny tyhle modely s postupným vydáváním (včetně early access kdy první verze je třeba i nefunkční) mají toho až moc společného a hranice se mnohdy smývají.
Nebyl lepší ten starý systém plná hra, update dle potřeby, velký datadisk, update dle potřeby, další velký datadisk, druhý díl atd.?

Editováno: 11. 08. 2015 v 13.21

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 11. 8. 2015 v 12.54

a nebo komunita spíš trollí :))

Nahlásit nevhodný obsah

20874995
salvator2.0 napsal 11. 8. 2015 v 12.49

Tak muže to být fajn, ale svým způsobem to early acces je. Otázka je ta, zda si hra při vydání obhájí plnou cenu, pokud ano tak ať ji updatují jak chcou.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 11. 8. 2015 v 12.49

A vydat to všechno najednou? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876775
SoxXe napsal 11. 8. 2015 v 12.47

Nějak nechápu co na tom ty lidi nechápou :D

Nahlásit nevhodný obsah