Budoucnost série Trine je nejasná

25. srpen 2015 10:08 / Zdeněk Princ / Novinky / Diskuze (5)

Vývojáři ze studia Frozenbyte jsou nemile zaskočení tím, jak malý zájem projevili hráči a média o třetí díl jejich fantasy plošinovky Trine. V uvažování bohužel došli až tak daleko, že budoucnost značky zpochybňují.

„Jsme zaskočeni uživatelskými recenzemi a malým mediálním zájmem, budoucnost značky je v tuto chvíli nejistá,“ řekl viceprezident Frozenbyte Joel Kinnunen komunitě hráčů na Steamu. Ve svém dopise poukazuje na to, že se hráčům nelíbí délka hry, nastavená cena (bez slevy 22 eur) a otevřený konec. I přes to, že Kinnunen vyslovil podporu své hře a uvedl, že za ní celý tým stojí, za všechny tři výše uvedené problémy se omluvil.

Nadále však pokračuje s vysvětlováním, co se se hrou stalo a v podstatě přiznává, že si ve Frozenbyte ukousli až příliš velké sousto. „Trine 3: The Artifacts of Power byl nakonec skoro třikrát tak dražší než Trine 2 – stál nás 5,4 miliony dolarů. Původně jsme měli připraven mnohem delší příběh a více úrovní, ale vytvořit všechno, co jsme si vysnili, by stálo přibližně trojnásobek peněz, tedy kolem 15 milionů dolarů, což jsme si uvědomili až příliš pozdě,“ přiznává Kinnunen.

Možná jsme si ukousli až příliš velké sousto...

Největší překážkou byla pro vývojáře změna perspektivy – z 2.5D se přesunuli do kompletního trojrozměrného světa, což sice na začátku vypadalo jako fajn výzva, ale jak viceprezident studia přiznává, výzva jim přerostla přes hlavu.

Co se týče délky hry, Kinnunen uvádí, že standardní doba dohrání by hráčům měla zabrat kolem šesti hodin, respektuje však to, že někdo proskáče malebným světem Trine 3 klidně i za 4 hodiny. „Jsem si jistý, že hru můžete speedrunovat ještě rychleji, ale to jste moli i v předchozích dílech nebo ve většině jiných her,“ říká Kinnunen. Naznačil také, že neukončili hru cliffhangerem proto, aby mohli později vydat příběhové DLC – žádné takové plány ve Frozenbyte nemají. Pokud tedy bude hra pokračovat, bude to až s regulérním čtvrtým dílem, na který ale momentálně nikdo myšlenky nemá.

Kinnunen v závěru svého dopisu slíbil, že v následujících týdnech budou vývojáři aktivní v diskuzích a budou dále pracovat na opravách Trine 3. Naší recenzi, o kterou se postará Lukáš Kunce, očekávejte koncem tohoto týdne.

Zdroj: Steam blog via Eurogamer.net

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20870052
Menno Coehoorn napsal 25. 8. 2015 v 15.56

A tak umírá má nejoblíbenější plošinovka posledních let.

Nahlásit nevhodný obsah

20875790
g2664065 napsal 25. 8. 2015 v 10.45

Hele Trine 3 vyšlo, super, šup do košíku. Ještě se raději podívat na recenze, co kdyby náhodou udělali jen plnou kopii předchozího dílu a bylo zase šup z košíku. Rozhodně by mě Trine 4 nelákala, takže zřejmě dobře udělají když to s ním skončí a půjdou jinam.

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 25. 8. 2015 v 10.34

Mitsurugi: Taky nějak nepobírám, co je k tomu 3D vedlo, přece nejsme v devadesátkách, aby muselo být vše za každou cenu 3D. Stačí si přečíst uživatelské recenze na Steamu a je jasné, že lidem vadí délka hry a 3D. Vzhledem k tomu, že sami přiznávají, že je hra krátká kvůli finanční náročnosti změny perspektivy, tak je řešení pro příští díl více než zjevné. Taky mě to 3D dost odrazuje, takže jsem zatím 3. díl víceméně ignorovala a těším se na recenzi.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 25. 8. 2015 v 10.21

Měli se vykašlat na 3D, hře to nic nepřidalo a naopak ji to zničilo.

Nahlásit nevhodný obsah