Among the Sleep podporu VR nedostane
Strašidelná hra z pohledu batolete slibovala přivést zážitek i na Oculus Rift, ale vývojáři dnes přiznávají, že VR s jejich hrou zkrátka nejde dohromady.
Among the Sleep nastavilo v roce 2013 podporu Oculus Rift jako jeden ze svých stretch goalů v Kickstarterové kampani. Hra vyšla minulý rok a po vydání se tvůrci vrhli na vymýšlení způsobu, jak hru převést do virtuální reality. Po mnoha pokusech však vizi hraní Among the Sleep s VR helmou vzdávají kvůli několika problémům.
Hra simuluje pohyb potácejícího se miminka a kamera, která je v normálních FPS hrách spíše v klidu, se v Among the Sleep kýve ze strany na stranu a houpe se při přechodech z batolení do chůze po dvou. Taková násilná manipulace s kamerou je ještě snesitelná na obrazovce, ale ve virtuální realitě se jedná o snadný recept na nevolnost.
Lidé z Krillbyte se snažili různými způsoby hru upravit tak, aby hra šla hrát s helmou na hlavě a přitom neztratila nic z principů, na kterých ji vývojáři postavili.
"Jsme nesmírně polichoceni, že někteří z vás stále čekají na VR verzi Among the Sleep. Nechceme vám však dát odfláknutý VR zážitek, který by působil jako nucený kompromis. Je nám velice líto, že jsme vás zklamali," píše se na oficiálním blogu Krillbyte.
Studio se nyní zaměří na vytvoření nového, samostatného titulu pro Oculus Rift, který postaví z prvků Among the Sleep.