Sledujte vylepšené DayZ s podporou DX11

15. únor 2016 16:16 / Zdeněk Princ / Novinky / Diskuze (19)

Designér DayZ Brian Hicks okomentoval novou ukázku ze hry DayZ, která se v průběhu svého vývoje převleče do líbivějšího kabátku. Jak už prozrazuje titulek, původní renderer, podporující pouze DirectX 9, bude nahrazen novou technologií Enfusion, která využívá DX 11.

Samozřejmě se to odráží zejména na grafice a vývojáři jsou v tuto chvíli pravděpodobně zamilovaní do deště. Víceméně celou ukázku proto proprší a vy můžete na vlastní oči sledovat tu pravou apokalypsu, ve které už pro slabé není místo.

Hicks zároveň upozorňuje, že video bylo pořízeno z pracovní verze, ve které se zcela jistě objeví spoustu chyb a nedodělků, a proto i na experimentálních serverech očekávejte neočekávané. Bohužel, žádné konkrétní datum uvedení nového rendereru však zatím nepadlo.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20867579
Vollodo napsal 17. 2. 2016 v 11.48

MyBullet: Kdyby jí před EA nevyvíjeli, neměli by ani ten základ se kterým přece začínali a který byl možná lépe hratelný, než je hra teď :)
Já koupil hned ze startu, užil si nějakou stovku hodin hlavně díky tomu, že jsme hráli s kamarádem, a od té doby se to téměř nijak zásadně nezměnilo kromě kvanta přidaného oblečení a zbraní. A to už je minimálně víc jak 2 roky zpátky. Možná 3, to bych kecal teď ale :)

Jinak ten Dx12 nečekám dřív jak v betě, takže tímhle tempem tak v roce 2019 :) :D

Nahlásit nevhodný obsah

20843606
MyBullet napsal 16. 2. 2016 v 22.47

Vollodo: Technická, autoři tvrdili, že hru nevyvíjeli před EA.
Zbytek nekomentuji, na steamu mi taky autoři tvrdí, abych si jejich hru nekupoval, tak se jich držím zatím úspěšně :-) :-P
By mne zajímalo, kdy to budou předělávat na Mantle, nebo dX12 :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20867579
Vollodo napsal 16. 2. 2016 v 16.42

jedimfp: EA u DayZ v žádném případě v pořádku není. Hra byla už notnou dobu ve vývoji už před EA. Měli víc než solidní základy z ARMY 2, včetně mapy. Tohle vše jen předělávali a tweakovali pro potřeby DayZ SA. To vyšlo s nějakými předem určenýmy pravidly a sliby. Člověk pak čeká, že se ta hra začne někam posunovat. Ale nikoliv. Nehledě na to, kolik hra vydělala, tak toho jednoduše nedokázala využít. Řekni mi, kde se poděly všechny peníze?! Proč si zvolili engine, který je tak strašně složitý?! Proč nevyužili ten z army 3, který už funguje lépe?! Proč absolutně nic slibovaného v roce 2015 doposud nespatřilo světlo světa a u renderu už od jara 2015 slýcháme, že bude brzy?! A stále žádný posun. Proč pořád nejsou schopni zprovoznit zombíky tak, aby byly reálnou hrozbou a plnili základní složku hratelnosti?! Podle mě ani půlka věcí, které slíbili, nikdy ve hře nebudou, protože engine toho není schopen.

Hlavně že neustále přidávají zbraně, kterých je možná až zbytečně moc.Kdybych chtěl armu, koupím si armu a ne dayz. Takhle je z toho jen Arma v postapo světě bez přežívání, jen s klanovým deathmatchem. A jako tečka na závěr nedávné přidání nočního vidění, které ve hře nikdy nemělo být, protože chtěli udělat pravý post apo svět a docílit toho, aby hráči využivali v noci jiné zdroje světla, už jen kvůli atmosféře. A bum, najednou je ve hře máme :D To je prostě totální výsměch komunitě a ti, co to nevidí, jsou prostě asi schválně slepí.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 16. 2. 2016 v 13.02

jedimfp: Nutný, nutný. No nevím, hry se dělají už desítky her a tahle móda EA je docela nová. Vždycky to šlo, proč by najednou měl EA být nutný?
Samozřejmě je to vždycky na konkrétním hráči, pokud mu EA nevadí a jde do toho rizika, a/nebo ho baví sledovat hru při vývoji a podílet se na něm (nebo aspoň mít ten pocit...), tak proč ne. Já osobně bych do toho nikdy nešel. Během alfy (EA) jsem sledoval jednu hru - Xenonauts (ne osobně, přes YouTube let's play videa) a dokonale se mi zhnusila, takže v okamžiku vydání jsem o koupi vůbec neuvažoval. Dokonce jsem ji přestal sledovat ještě před vydáním. Některé chyby mi přišly tak amatérské, že jsem naprosto ztratil důvěru ve vývojáře.

Nahlásit nevhodný obsah

8111026
jedimfp napsal 16. 2. 2016 v 12.47

Jsoucno: u takovyhle hry je to nutny,testeri nemaji sanci najit a vyzkouset vseny chyby zvlast kdyz jich v bohemce je par a zbytek jsou brigadnici co nevydrzi ani dva tydny.bez komunity by to slo jeste pomaleji.druha strana je to ze lidi musi byt ochotny reportovat chyby a ne si jen hrat a nadavat jaky je to zabugovany (coz je,ale kazdy je varonam aby si to nekupoval).dalsi vec k nezaplaceni je ze fanousek (treba ja) ma moznost za maly obnos projit celou promenou hry skoro od zacatku az dokonce a jeste muze prispet (kazdy jinak,report,navrhy,forum,....).EA u DayZ je v poradku

Nahlásit nevhodný obsah

8088
celoush napsal 16. 2. 2016 v 12.45

Nechápeš, nekupuj, neřeš... ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 16. 2. 2016 v 12.35

celoush: EA mi přijde úplně zbytečný. Tak ať to nazvou Betou a je to ne? Proč bych si měl zahrát hru, na kterou se těším, dříve, než je hotová, a akorát mne nasere ta nálož chyb a nedodělanosti? Nechápu celý tenhle EA. . .moje příměry pořád platí. . .:) ( a co třeba Early Acces udělat v restauracích? "No, tady si můžete dát kus nohy z krávy, ale představte si, jak to bude chutnat až se to uvaří...jenom potřebujeme otestovat, jestli to nemá nějaké bakterie ":))

Nahlásit nevhodný obsah

8088
celoush napsal 16. 2. 2016 v 12.15

Já měl za to, že Enfusion je hlavně název pro nový engine DayZ kombinující původně využitý Real Virtuality 3 (Arma 2) a Enforce (např. Take On Mars).

Jsoucno: bavíme se tady furt o early access hrách? Navíc o jedné z prvních vůbec na Steamu tohoto typu?

Ale jak je vidět, je prostě early access problém, protože každý (hráči, tvůrci i vydavetelé) k němu přistupuje jinak. Někdo ho má čistě jako marketingový nástroj, další jen jako testovací nástroj pár týdnů či měsíců před vydáním a někdo prostě chce zapojit komunitu do celkového dlouhodobého vývoje (DayZ). A hráčské představy, které očekávají či spíše preferují buď kratší nebo delší dobu early access, se pak nesejdou s realitou a výsledkem jsou podobné všelijaké plačky a často zbytečně zkreslující hejty.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 16. 2. 2016 v 11.26

jedimfp: ...pokud si dobře vzpomínám, jeden ze základů obchodní strategie je ten, že pokud chcete prezentovat svůj produkt, tak ho musíte prezentovat v podobě, kdy je to přinejmenším hotové!
Co kdyby se prezentovaly konzole, kde nejde spustit menu, s tím,že se to časem dodělá? Tablety by měly boot v příkazovém řádku a musela by se zapojit myš, protože na našem "touch" rozhraní děláme a vychytáváme mouchy? :) Tohle jsou přece základy. ZÁKLADY platné všude, u her, knih, filmů, diplomových prací, bakalářek, mostů, cest...nikoho nezajímá jaké to bude za rok. Já vám všem slibuji, že když mi každý dáte dvacet tisíc, tak udělám jednou hru která bude super :) (a nějak se to časem dodělá asi :))

Editováno: 16. 02. 2016 v 11.27

Nahlásit nevhodný obsah

20880969
Xaver napsal 16. 2. 2016 v 11.13

jedimfp: Počkejte si až to vyjde? :-D tak tohle mě upřímně dostalo pořádně do kolen. Tohle se totiž nestane, víš :-)

Nahlásit nevhodný obsah

8111026
jedimfp napsal 16. 2. 2016 v 10.19

ano hraje,za 24 ecek mam nahrano pres tisic hodin a zadna hra tomu nesaha ani po kotniky.je to porad ve vyvoji a nikdo vas nenuti to kupovat.s kazdym updatem se to posouva.lidi co nechteji pomoc s vyvojem nemaji dayz vubec komentovat natoz hrat a pockejte si az to vyjde,vite o tom totiz velky kulovy! banda haterska

Nahlásit nevhodný obsah

20880969
Xaver napsal 16. 2. 2016 v 09.30

DayZ .. to ještě někdo stále hraje a skáče na špek těm zlodějům z BI? Už tam měly padnout tisíce žalob. Tohle je novej druh čorkování. Bacha na černý auta, může odtud něco rychlého a malého vyletět.

Nahlásit nevhodný obsah

20867810
tondavon napsal 15. 2. 2016 v 23.51

Ach jo kluci, co delate na DayZ. Tuto hru jste mi tak zhnusili, ze od vas nechci UZ NIKDY NIC! S tim svym idiotskym pristupem, kdy se to nikam za par let neposunulo a technicky je to na urovni 10 let stare hry se bezte vycpat.

Nahlásit nevhodný obsah

20867579
Vollodo napsal 15. 2. 2016 v 23.51

Celé DayZ je už jen komedie. Z plánovaných featur pro rok 2015 ve hře není skorok nic, a třeba nový render byl plánován na Q1 2015. Od té doby slýcháme, že už brzy. Navíc přidávají pořád dokola jen zbraně a vybavení, takže je z toho už taková Arma na postapo styl, kde zombíci pořádně nefungují dodnes a je to vlastně jen takové klanové "kill on sight"- Nechápu, kam se poděly veškeré peníze, když jim všechno tak trvá. Hádám, že si prostě s tímhle enginem ukousli až moc velké sousto, ale na to měli myslet dřív.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 15. 2. 2016 v 22.22

Takže hra, která je ve vývoji, bude teď nově podporovat DirectX z roku 2009. Aha :)

Nahlásit nevhodný obsah

7739207
spoock napsal 15. 2. 2016 v 21.43

Problém tohohle enginu je ten, že je z něj cítit stále ten Flashpoint z roku 2001. ArmA III ho dost posunula, ale furt to chce hodně práce.

Nahlásit nevhodný obsah

20867025
Wesi napsal 15. 2. 2016 v 17.49

Tom11: 22 .-) dx11 není žádný zázrak, přidá pár efektů, ale výrazné zrychlení bych neočekával, uvidí se stejně až po optimalizaci jak to pofrčí, nicméně se obávám,že ta grafika už za ty roky hooodně zestárla :-(

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 15. 2. 2016 v 17.43

at se na me nikdo nezblobi, ale ted mam za sebou nejakych 20-30 hodin v Dying Light, kterej je ROK starej a vypada o tisic let dopredu nez toto ... tohle je zabugovana komedie ... ano, vim ze to je jinej zanr, ale chlubit se takovouhle grafikou a takovymhle stylem "boje", to je dneska fakt uz trapas ..

Nahlásit nevhodný obsah

20878919
Tom11 napsal 15. 2. 2016 v 16.40

to znamena, ze hra ve meste uz konence pojede vic nez 20 fps?

Nahlásit nevhodný obsah