Bez Unreal enginu by Epic dávno zanikl
Studio Epic Games již dávno není slavné jen svoji herní tvorbou – na sérii Unreal beztak padá prach, CliffyB je dávno pryč, na Gears of War již Epic také nějaký ten pátek nesáhli a je otázkou, zda se z Fortnite a z Paragonu stanou nadčasové tituly. I přesto je ale studio Epic jedním z nejvlivnějších v celém průmyslu.
Na vině je pochopitelně Uneral Engine, jenž pohání obrovské množství her a který se také notně stará o technologický pokrok jako takový. Minulý rok navíc Epic zpřístupnili distribuční model a k enginu se tak nově dostane prakticky kdokoli chce – v případě komerčního vydání hry pak jen stačí odvést určitou část výdělku, i ta se ale vypočítává až od určité úrovně výdělečnosti hry.
A nebýt právě enginu Unreal, tak by dost možná už žádného Epicu vlastně ani nebylo, a to takže hned několikrát. Alespoň tak to tvrdí Tim Sweeney, zakladatel týmu. Loňský přechod na současný distribuční model se navíc ukázal být šťastným rozhodnutím a uplynulý rok tak byl z hlediska výdělečnosti vývoje enginu zatím tím nejlepším, a to takže skokově.
To má samozřejmě za následek to, že veškerá pozornost týmu je upřena právě k enginu, nikoli k vývoji her. Nakolik je to škoda, to už je otázkou. Faktem však je, že studio Epic má celkově obrovský vliv na vývoj her a jejich rozhodnutí vydat engine do světa volně a bez měsíčních poplatků mělo velký dopad i na další směřování nejenom nezávislé tvorby.