Rocket League EA odmítli. Teď ho chtějí
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Rocket League EA odmítli. Teď ho chtějí

Rocket League EA odmítli. Teď ho chtějí

Jiří Bigas

Jiří Bigas

24. 6. 2016 12:41 2
Reklama

Jeden v nejvyšších představitelů EA Patrick Söderlund se v rozhovoru pro IGN nechal slyšet, že by chtěl být tím, kdo objevil Rocket League. Takové tituly by chtěl mít v programu EA Originals. Ironií osudu je, že jím mohl být.

EA teď podle Söderlunda hledají další Rocket League, který by se stal součástí jejich portfolia a kterému by herní gigant mohl pomoci na svět a zpopularizovat ho. Práci si ale mohli ušetřit. Tvrdí to alespoň Corey Davis, design director Psyonix Studios, který na toto prohlášení reagoval na Twitteru. Podle něj autoři Rocket League nabídl svůj nápad EA v roce 2011 a ti jej odmítli. Není si tak podle svých slov jistý, v čem by to nyní mělo být jiné.

To je, panečku, paradox. EA se vlastní krátkozrakostí připravili o hit, který teď usilovně hledají a jehož úspěch chtějí napodobit. Rocket League přitom začátkem června pokořil metu 5 milionů prodaných kopií a hra měla podle magazínu Forbes dosud vydělat 110 milionů dolarů. Do těchto čísel se přitom nezapočítávají kopie, které si stáhli předplatitelé PS Plus loni v červnu, když hra v tomto programu debutovala.

No není to neuvěřitelná ironie? EA tak nezbývá než se prozatím spokojit s letos na E3 představenou hrou Fe od švédského studia Zoink. S tou se pokusí zopakovat úspěch Unravel od Coldwood Interactive, nicméně zatím to připomíná spíš kalkul než loňskou spontánní akci.

Söderlund také znovu zopakoval, že EA nebudou na Originals vydělávat. Jakmile zisky pokryjí jejich náklady, poputují všechny další výdělky přímo vývojářům. Což je pochopitelně chvályhodné. Söderlund v této souvislosti zavzpomínal na vlastní začátky a připomněl, že Battlefield 1942 dal svého času dohromady také nezávislý tým, který tvořilo pouhých 14 lidí. Dnešní optikou by to byla vlastně indie hra.

Bez podpory a financí by nikdy Battlefield nevznikl a EA ji chtějí dopřát dalším studiím, i když nutně prý nehledají další Battlefield. To je smysl celého programu. Firma chce takto něco ze svého úspěchu splatit a předat dál, protože udělat vlastní hru a prorazit s ní z pozice malého studia je strašně těžké. Söderlund věří, že je povinností EA, když je firma takhle velká, podporovat a rozvíjet vývojářskou komunitu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama