Skin z Overwatch pobuřuje duchovního
Videohry se občas dostanou do středu pozornosti způsobem, který tak úplně nevítáme. Ať už je to úplná záplava zpráv o tom, kolik ostudy stačili za pár dní nadělat hráči s Pokémon Go, když po letech opustili svůj pařanský brloh a dostali se mezi normální, běžné lidi, například do Muzea Holokaustu. Nejpikantnější ovšem je, když se do her pustí duchovní. A to se právě stalo oblíbené multiplayerové střílečce Overwatch.
Úspěšný titul od Blizzardu si vzal na paškál Rajan Zed, prezident Světové hinduistické společnosti a důležitá postava hinduistického světa. Zed vydal prohlášení ohledně skinu Devi pro postavu Symmetra z Overwatch, ve kterém volá po jeho odstranění ze hry. Zmiňovaná podoba totiž zosobňuje hluboce uctívanou bohyni a skin je podle Zeda velmi nevhodný a matoucí.
Vyjádření směřuje přímo k prezidentovi Blizzardu Michaelu Morhaimovi. Skin je v něm označován jako zesměšnění bohyně a přeneseně i celé víry. Rozlícený duchovní navíc svou obžalobu staví na prostém faktu, že ve hráči ovládají pohyby a činy postavy, zatímco ve skutečnosti vkládají oddaní věřící svůj osud právě do rukou bohyně. Navíc podle něj ani pohyby nerespektují tradiční zobrazení a charakteristiku, kterou známe ze soch či obrazů. Zed apeluje na vnitřní hodnoty autorů z Blizzardu, mezi něž by měla patřit i zodpovědnost. V tomto případě prý kolem Devi kvůli špatnému pochopení jejího charakteru způsobili zbytečný zmatek.
Není to poprvé, co se Rajan Zed pustil do her skrz náboženství. V minulosti žádal vývojářské studio Hi-Rez, aby ze své multiplayerové hry Smite odstranili několik postav, připomínajících hinduistická božstva. Podle Zeda je zapojování náboženských spisů, symbolů, konceptů i samotných bohů špatné, protože nevystihuje jejich původní účel. Ovládání bohů přes klávesnici a myš je podle něj silně znevažující, hráči by je měli spíše uctívat a neumenšovat jejich důležitost pouze na postavu z videohry.
Jak Zedův boj dopadne, to uvidíme v budoucnosti. Každopádně jsou podobné nářky ze stran náboženských komunit poměrně běžnou součástí herní kultury a je jen na rozhodnutí vývojářů, jakou váhu jim dají. Poměrně zvláštní ale je, že když už pro Overwatch využívají hinduistickou bohyni, ještě pořád jsme se nedočkali drsného bijce Ježíše s hřebíkometem.