Firaxis zve do zákulisí vývoje Civilizace VI
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Firaxis zve do zákulisí vývoje Civilizace VI

Firaxis zve do zákulisí vývoje Civilizace VI

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

24. 7. 2016 10:34 2
Reklama

Firaxis kromě oznámení bonusu k předobjednávkámšesté Civilizace minulý týden do světa vypustili také dvě nová videa, jež zprostředkovávají pohled do zákulisí vývoje hry. První z videí představuje tým samotný a to druhé se pak věnuje grafické stylizaci hry a tvorbě její mapy.

Ve videu věnovaném týmu můžeme slyšet klíčové postavy vývojářů hovořit o tom, jak je Civilizace VI opět o krok dále. Firaxis si z předešlých dílů berou jak jinak než to nejlepší i všechny důležité funkční prvky a na nich staví titul nový, opět o něco dokonalejší a dotaženější. V řeči čísel se obsah hry dělí na třetiny – tu první nechají tvůrci tak, jak je, druhou třetinu vylepší a poslední částí celku jsou pak zcela nově přidané věci.

Předělaná města i historické mapy

Mezi ty patří například nový pohled na města – dříve měly Civilizace města kondenzovaná v jediném políčku, to se ale s šestým dílem mění a města jsou nově obklopena dodatečnými čtvrtěmi. Už první pohled na město tak napoví o tom, jaká je jeho specializace a v čem tkví jeho síla v rámci impéria.

Tvůrci nadále osvětlují výběr nové generace světových lídrů na základě toho, jak velkým přínosem pro svůj národ ve své době vlastně byli. Za pomocí zpětného ohlédnutí za historií pak vývojáři každé z postav přiřkli unikátní vlastnosti a vytvořili systém silných stránek každého (voje)vůdce.

Firaxis zariskovali, vzali funkční technologii, vyhodili ji z okna a vytvořili zcela novou.

Poslední významnou položkou tohoto videa je pak otázka možná překvapivého risku vývoje. Ona jedna třetina nových prvků totiž obsahuje i od základu předělaný engine, neboť ten sice v Civilizaci V fungoval, neposkytoval ale dostatek prostoru pro růst a například pro podporu modifikací. Takže Firaxis zariskovali, vzali funkční technologii, vyhodili ji z okna a vytvořili zcela novou.

Druhé video se věnuje designu hry a jejímu celkovému grafickému návrhu. Z předešlého videa je jasné, že pohled na mapu je díky bohatším městům důležitější a ruku v ruce s touto ideou tak bylo zapotřebí předělat mapy tak, aby byly jak dobře čitelné, tak aby zároveň také obsahovaly dostatek informací a přitom byly stále ještě přehledné.

Celkový pohled na mapu nyní mnohem více připomíná historické mapové podklady z prozaického důvodu toho, že tyto jim jednoduše přišly nejvíce „cool“. Jak se bude takový návrh líbit i samotným hráčům, to je zatím otázka, bez debat se ale jedná o návrh zajímavý a přinejmenším velmi osobitý. Zalíbení v kartografii má navíc za následek například působivý efekt odhalování mapy a jejího zpětného zahalování.

Za pozornost pak ještě stojí, že na mapě světa bude dynamicky zobrazován stav budov. To se bude týkat jak například právě budovaného divu světa, tak i zrovna vybombardovaného políčka.

Zatím to zkrátka vypadá zajímavě a pokud tvůrci dostojí svým slibům, tak se mají strategičtí hráči 21. října jistě nač těšit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama