"Quake Champions musí být jen na PC"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka "Quake Champions musí být jen na PC"

"Quake Champions musí být jen na PC"

Jiří Bigas

Jiří Bigas

7. 8. 2016 15:07 7
Reklama

Dnes končící QuakeCon se přirozeně hodně točil právě okolo pokračování kultovní FPS, která dala této akci jméno. Na konto novinky se mluvilo opravdu často a my jsme se dozvěděli řadu zajímavých detailů, které stojí za shrnutí.

Už od oznámení titulu Quake Champions na E3 se pochopitelně řeší, proč se hra neobjeví také na konzolích a má být PC exkluzivní. Jednoduše řečeno Bethesda říká, PlayStation 4 a Xbox One nedokážou dostát vizi, kterou vydavatel má. Žádné omezení frameratu ani rozlišení. Akce Quake Champions má být hegemon PC hraní. A jako takový se podle Bethesdy na stávající generaci konzolí neobjeví. Možná na té příští. Aktuální systémy jsou ale údajně ze hry.

GameSpotu to řekl viceprezident přes PR a marketing Pete Hines. Na trhu podle něj neexistuje konzole, která podporuje jejich vizi. Hines připouští, že někdo jiný by možná trval na multiplatformní hře a chtěl by, aby Quake Champions nebyl PC only akcí. Ale Bethesda si řekla pravý opak. Tohle je podle ní titul určený výhradně pro PC. Musí mít k dispozici jeho možnosti.

V budoucnu se teoreticky podle Hinese může objevit konzole, která bude dost dobrá pro Quake Champions, ale zatím taková není na trhu. V té souvislosti zmínil, že Bethesda fandí výkonnějším verzím PS4 a Xboxu One, ale zatím je podle něj brzy soudit, jaký budou mít potenciál a dopad na vývoj.

PC Gamer pak přinesl další informace, které se týkají distribučního modelu. Vývojáři z id Software podle magazínu zatím neví, zda bude hra free-to-play. Šéf studia Tim Willits si rovněž stojí za tím, že nový Quake bude jen pro PC. Podle něj se nápad na hru zrodil z pokusů o vylepšení Quake Live. Sám Willits podle svých slov zaregistroval doménu QuakeChampions.com v roce 2013. Po řadě prototypů a experimentů si studio uvědomilo, že s novou technologií může stát projekt sám o sobě.

Tým si je vědom, že bude muset soupeřit s novými populárními střílečkami, ale to mu nezabránilo soustředit se na věci, které z této značky udělaly hit v devadesátých letech - rychlost, zbraně, které se sbírají, frenetická akce. Na rozdíl od jiných her s unikátními postavami budou tady hrdinové srovnatelní a stejně vyzbrojení. I když drobné rozdíly existují, třeba v rychlosti.

Anarchy, postava na vznášedle, je ještě rychlejší než normálně rychlí protivníci. Ale za cenu nižšího zdraví a brnění. Velký humanoidní ještěr Sorlag zase umí plivnout kyselinu a tím nepříteli zabránit, aby v zasažené oblasti sebral důležitý power up či zbraň. V základu se ale bude hrát za každou z postav stejně, Willits trvá na tom, že tyto drobnosti jen dodají hře hloubku a více strategie, ale jádro bude stejné. Odlišnosti mají spočívat v tom, že každý hráč hraje jinak.

Pokud jde o free-to-play model, přiznal Willits, že studio s tímto problémem stále zápolí. Jde podle něj o velmi těžkou otázku, a proto se id Software pokouší zjistit, čemu dávají lidé přednost. Není to podle něj tak, že je jen opatrný, vývojáři už mají jasno a jen to nechtějí říct. Zatím si nejsou jistí a snaží se to teprve rozlousknout.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama