"Quake Champions musí být jen na PC"
Dnes končící QuakeCon se přirozeně hodně točil právě okolo pokračování kultovní FPS, která dala této akci jméno. Na konto novinky se mluvilo opravdu často a my jsme se dozvěděli řadu zajímavých detailů, které stojí za shrnutí.
Už od oznámení titulu Quake Champions na E3 se pochopitelně řeší, proč se hra neobjeví také na konzolích a má být PC exkluzivní. Jednoduše řečeno Bethesda říká, PlayStation 4 a Xbox One nedokážou dostát vizi, kterou vydavatel má. Žádné omezení frameratu ani rozlišení. Akce Quake Champions má být hegemon PC hraní. A jako takový se podle Bethesdy na stávající generaci konzolí neobjeví. Možná na té příští. Aktuální systémy jsou ale údajně ze hry.
GameSpotu to řekl viceprezident přes PR a marketing Pete Hines. Na trhu podle něj neexistuje konzole, která podporuje jejich vizi. Hines připouští, že někdo jiný by možná trval na multiplatformní hře a chtěl by, aby Quake Champions nebyl PC only akcí. Ale Bethesda si řekla pravý opak. Tohle je podle ní titul určený výhradně pro PC. Musí mít k dispozici jeho možnosti.
V budoucnu se teoreticky podle Hinese může objevit konzole, která bude dost dobrá pro Quake Champions, ale zatím taková není na trhu. V té souvislosti zmínil, že Bethesda fandí výkonnějším verzím PS4 a Xboxu One, ale zatím je podle něj brzy soudit, jaký budou mít potenciál a dopad na vývoj.
PC Gamer pak přinesl další informace, které se týkají distribučního modelu. Vývojáři z id Software podle magazínu zatím neví, zda bude hra free-to-play. Šéf studia Tim Willits si rovněž stojí za tím, že nový Quake bude jen pro PC. Podle něj se nápad na hru zrodil z pokusů o vylepšení Quake Live. Sám Willits podle svých slov zaregistroval doménu QuakeChampions.com v roce 2013. Po řadě prototypů a experimentů si studio uvědomilo, že s novou technologií může stát projekt sám o sobě.
Tým si je vědom, že bude muset soupeřit s novými populárními střílečkami, ale to mu nezabránilo soustředit se na věci, které z této značky udělaly hit v devadesátých letech - rychlost, zbraně, které se sbírají, frenetická akce. Na rozdíl od jiných her s unikátními postavami budou tady hrdinové srovnatelní a stejně vyzbrojení. I když drobné rozdíly existují, třeba v rychlosti.
Anarchy, postava na vznášedle, je ještě rychlejší než normálně rychlí protivníci. Ale za cenu nižšího zdraví a brnění. Velký humanoidní ještěr Sorlag zase umí plivnout kyselinu a tím nepříteli zabránit, aby v zasažené oblasti sebral důležitý power up či zbraň. V základu se ale bude hrát za každou z postav stejně, Willits trvá na tom, že tyto drobnosti jen dodají hře hloubku a více strategie, ale jádro bude stejné. Odlišnosti mají spočívat v tom, že každý hráč hraje jinak.
Pokud jde o free-to-play model, přiznal Willits, že studio s tímto problémem stále zápolí. Jde podle něj o velmi těžkou otázku, a proto se id Software pokouší zjistit, čemu dávají lidé přednost. Není to podle něj tak, že je jen opatrný, vývojáři už mají jasno a jen to nechtějí říct. Zatím si nejsou jistí a snaží se to teprve rozlousknout.