Titanfall 2 představuje kampaň pro jednoho
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Titanfall 2 představuje kampaň pro jednoho

Titanfall 2 představuje kampaň pro jednoho

Pavel Makal

Pavel Makal

12. 8. 2016 08:32 9
Reklama

První Titanfall rozhodně nebyl primárně singleplayerovou hrou, a byť se ve hře jakási kampaň nacházela, jádro zábavy i cíl většiny hráčů ležel v kompetitivním multiplayeru, který nabízel značné možnosti vyžití. Pokračování, které letos míří na trh, ale chtějí autoři profilovat jako hru, která nabídne plnohodnotný režim pro jednoho hráče. A jak sami přiznávají, vytvořit něco podobného v intencích, zavedených prvním dílem, nebylo jednoduché.

V rozhovoru pro server Gamespot se o výzvách, které vývoj Titanfall 2 přinesl, rozhovořil producent Drew McCoy: „ Bylo to těžké. Co se týče mechanismů Titanfallu, nemůžete si zkrátka říct, že se zbavíte Titána nebo třeba parkouru a běhání po stěnách. Přenést všechny tyto aspekty do singleplayeru bylo náročné. Skoro jsme to vzdali.“

Naštěstí se ale podle očitých svědků celá situace obrátila k lepšímu a vývojářům se přeci jen povedlo přenést esenci Titanfallu i do kampaně. Vybraní novináři si totiž přímo v sídle společnosti Respawn Entertainment měli možnost vyzkoušet singleplayerovou demoverzi a první dojmy jsou více než pozitivní. A to je dobře, protože v minulosti se objevily i hlasy pokládající závažnou otázku: potřebuje Titanfall skutečně kampaň, nebo je to jen způsob jak před hráči obhájit stanovenou cenovku 60 dolarů?

I na tuto otázku nalezl McCoy odpověď: „Když jsme s vývojem začínali, nebylo jasně dáno, že hra bude režim jednoho hráče obsahovat. Nebyla to jen položka, kterou bychom si chtěli odškrtnout. Nešlo o marketingové rozhodnutí. Pro nás je kampaň možností, jak rozšířit vesmír, který jsme v první hře vytvořili. A také jsme chtěli k naší hře přivést více lidí. Ne každý chce být pořád online a vyrovnávat se se stresem, který přináší kompetitivní multiplayer.

Jedním ze zásadních prvků, které demoverze ke značnému nadšení všech zúčastněných ukázala, je hlubší vztah mezi pilotem a jeho Titánem. Robot už není jen vraždící hromada železa, má svou specifickou osobnost a rozhovory mezi dvěma společníky jsou často vtipné a dobře vypointované. Navíc podle všeho skvěle vykreslují kontrast mezi hlavní postavou a jeho plechovým mazlíčkem. Zatímco Cooper, hlavní postava hry, je impulzivní a nebojí se ukazovat emoce, jeho Titán je robot, chladně kalkulující stroj.

Vývojáři také tvrdí, že se chtěli vyhnout klasické kampani ve střihu Call of Duty. Hlavní designer singleplayerové části hry Mackey MacCandlish odpovídal na všetečné otázky serveru Games Beat: „Necháváme se inspirovat celou řadou her. V našem studiu je hodně lidí s odlišným vkusem, tým designerů se ale dlouhodobě inspiruje tvorbou Valve. Vždycky jsme se snažili našim hrám dodat určité tempo. S Titanfall 2 se v příběhu detailně zaměřujeme na vztah pilota a Titána. Ačkoli má hra pořád spoustu tradičních vojenských aspektů, snažíme se nezahltit příběh přílišným množstvím postav, aby vztah neobvyklé dvojice lépe vynikl.“

No a jak bude kampaň vypadat? Naštěstí prý nemáme čekat žádné koridory, což by ostatně ani hře, která si tolik zakládá na svobodě pohybu a ovládání masivního bitevního stroje, rozhodně neslušelo. Daleko spíše si celkovou hratelnost a navigaci v misích můžete představit jako soubor větších či menších arén, ve kterých budete moci do sytosti využívat parkour i drtivou sílu svého Titána. Respawn o Titanfallu mluví jako o dvou hrách v jedné – za mrštného pilota a brutální, silný a úderný stroj. Právě balance mezi těmito dvěma přístupy má hraní přinést tu správnou šťávu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama