Hudební motiv Mafie se nese ve stylu blues
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hudební motiv Mafie se nese ve stylu blues

Hudební motiv Mafie se nese ve stylu blues

David Plecháček

David Plecháček

19. 9. 2016 15:39 8
Reklama

Mafia III možná zpočátku zklamala zaryté fanoušky italské mafie z třicátých let, jistý styl se jí nedá upřít ani při přechodu do let šedesátých. Hodně tomu napomáhá hudba, vždyť ve hře se objeví písničky od The Rolling Stones, Creedence Clearwater, Elvise... zkrátka zhruba na sto skladeb.

Za hudební stránkou hry stojí Jesse Harlin a Jim Bonney, přičemž prvně jmenovaného vyzpovídal web GameSpot. Třetí Mafia se bude halit to temného hávu, budeme sledovat cestu za pomstou plnou násilí. Pro takovou atmosféru ale nebylo lehké určit základní motiv. Harlin k tomu říká: „Měli jsme čtyři směry, kterými se vydat. Orchestrální skladby jako měla první a druhá Mafia. Další možností bylo sestavit soundtrack z rockových písniček - jak by se vám líbili písničky od Led Zeppelin či The Doors? Třetí variantou by byl funkový soundtrack á la Lalo Schifrin. Čtvrtou variantou byl blues.“

Jako plán B měla sloužit orchestrální hudba podobná těm z předchozích dílů. Rock by byl podle Harlina super, ale nakonec se od návrhu upustilo, neboť by mohly zaniknou různé zvuky, střelbou počínaje, během konče. Konsenzus nakonec autoři nalezli v bluesových skladbách, které perfektně pasovaly do New Bordeaux a které nabídly unikátní tóny, které podtrhují celkový zážitek.

„Hra potřebuje různorodá hudební témata, přičemž Haden Blackman (šéf vývoje Mafia III, pozn. red.) chtěl témata založená na osobnostech,“ říká Jesse Harlin. Jak víte, jeden z herních mechanismů spočívá v ovládání různých čtvrtí vašimi pobočníky. Hudební podkres dokládá, kdo jakou čtvrť zrovna ovládá: „Soundtrack se nesoustředí na pouhá místa, soustředí se na to, jaká persóna tomu tam velí,“ říká a pokračuje. „Chtěl jsem použít tradiční bluesové nástroje - kytary, baskytary, piana - ale zároveň jsem s nimi chtěl pracovat jako při vytváření orchestrálního soundtracku. Motiv je tak sestaven z atypických technik hraní na typické nástroje,“ dodává.

Samozřejmě, že každá etnická skupina přistupuje k hudbě odlišně, a tak tuto skutečnost musel reflektovat i Harlin. Jinou hudbu poslouchá Haiťan, jinou Ir, jinou Ital: „Šel jsem na to jinak, kopal jsem hlouběji. Jakou hudbu by poslouchali oni sami? Jaká hudba by dokreslovala jejich osobnost? Co by poslouchal Burke? Jaké album sedí na Cassandru?“

Hudba se nahrává ve čtyř stupních intenzity: nejvyšší, střední, malý a stealth. „Hra sleduje, jak se Lincolnovi daří a jak na něj nepřátele reagují. Hudební složení se mění s tím, jak se odvíjí situace. Když Lincoln něco hledá a napětí by se dalo krájet, hudba hraje potichu na úrovni stealth,“ říká Jesse. Asi si dokážete představit, že stejný mechanismus funguje i opačně. Jsme zvědaví a těšíme se, protože tato série vynikala skvělou hudbou v obou předchozích případech.

Navíc má Jesse Harlin i potřebné zkušenosti. V minulosti pracoval například na Star Wars (konkrétně na The Force Unleashed). Jeho kolega Jim Booney prozměnu zkomponoval hudbu pro BioShock Infinite. To jsou slušné předpoklady na to, aby se hudební podkres Mafie povedl, že? A to nám do toho z rádia budou vyhrávat už zmínění Rolling Stones nebo sám král Elvis.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama