„Pokud Prey uspěje, na dvojku zapomenete“
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka „Pokud Prey uspěje, na dvojku zapomenete“

„Pokud Prey uspěje, na dvojku zapomenete“

David Plecháček

David Plecháček

26. 9. 2016 10:38 8
Reklama

Studio Arkane není pouhým ekvivalentem druhého Dishonored, poněvadž pobočka v texaském Austinu pracuje i na další veleočekávané hře - na rebootu série Prey. Nechceme opět lamentovat nad tím, že Prey - tak jak bylo ukázáno na E3 - nenavazuje na rozpracovaný druhý díl od studia Human Head, ale hovory se tímto směrem chtě nechtě opakovaně stáčí i bez našeho přičinění.

To samé se stalo, když se Pete Hines rozhodl poskytnout rozhovor pro MCV. Magazín se totiž snažil dopídit, proč přes odlišný koncept byla novinka oznámena (a pojmenována) jako nové Prey. Nemluvě jen o druhém dílu, moc podobností bychom totiž nenalezli ani s tím prvním. „Nejprve ze všeho musím říct, že jsme přemýšleli o celé plejádě dalších možností, jak tuto hru pojmenovat. Nakonec jsme ale skončili u Prey, protože nám přišlo, že to zapadá do atmosféry, kterou série měla,“ říká Hines.

Právě atmosféra je jediným pojítkem mezi původním Prey z doby před deseti lety a tím chystaným. „Pokud jste originál hráli, novinku musíte brát samu o sobě a nedávat jí do souvislosti s předchozí hrou,“ říká konkrétně. Tím pádem ani nevadí, pokud jste o staré Prey nezavadili ani pohledem. „Na tom nezáleží. Je to jenom cool jméno, které zachycuje podstatu toho, co děláme.“

Bethesda rozhodně neskáče radostí, že jí každý zrušenou verzi Prey 2 předhazuje. Pochopitelně, neboť z obou her jsme viděli tak málo, že je nesmyslné takové soudy vynášet. „Doufáme, že nás hráči budou hodnotit pouze za to, s čím přijdeme. Nechci jitřit staré rány, ale v minulosti jsme zrušili i Dooma, který byl také ve vývoji už nějakou dobu - zkrátka nesplňoval naše očekávání - a tak jsme začali od čistého papíru a došli jsme až k výsledku, který jste mohli vidět na jaře.“ Je pravda, že s tímto příměrem nelze než souhlasit - letošního Dooma také lidé nijak nesoudili s předstihem, nýbrž si vytvářeli obrázek až na základě toho, s čím id Software ve výsledku přišli.

Hines k tomu podotýká: „Pokud je hra dobrá, nikdo se neptá na zrušené tituly. Nikdo se neptá, proč se to nejmenuje Doom 4. Ve chvíli, kdy je ta hra dobrá, na ničem z toho nezáleží. A pro Prey to platí jakbysmet.“  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama