Nový Skyrim trápí potíže se zvukem
Nebyla by to snad ani Bethesda, aby se vydání dalšího otevřeného RPG tohoto studia obešlo bez problémů. Řeč je nyní pochopitelně o speciální edici Skyrimu a zpráva je nyní o to smutnější, že zde se pochopitelně jedná o hru již jednou vydanou. V tomto případě jde konkrétně o problémy spojené se zvukovou stránkou hry.
Někteří fanoušci si totiž všimli, že zvuk hry utrpěl z neznámých důvodů citelný downgrade. O (ne)kvalitách nové verze audia (a porovnání s originálem) se můžete přesvědčit přímo zde ve článku, oficiální řešení však ještě v současné době k dispozici není. Bethesda své fanoušky a hráče nového Skyrimu nicméně ujišťuje, že o problému ví a v týmu na něm pracují.
Problém přitom vznikl zřejmě při komprimaci audia – původní hra měla audio soubory bez aplikované komprese a ve formátu .wav, remasterovaná edice má soubory ve formátu .xwm, což samo o sobě ještě problémem není, ale z nějakého důvodu kdosi v Bethesdě při převodu na jiný formát nastavil razantní kompresi a tedy i snížení výsledné kvality audia.
Hráčská komunita však i v tomto případě zasahuje rychleji než vydavatel či samotní vývojáři. Řešení (tedy alespoň dočasné) je možné skrze audio soubory původní hry – z té je zapotřebí extrahovat audio ze souboru Sounds.bsa (potřebný nástroj můžete nalézt zde), zabalit do formátu 7zip a poté je skrze Nexus Mod Manager nahrát do nové verze hry. Takže pokud tento neduh hry trápí i vás, tak s chutí do toho. Pokud si však na takovýto krok netroufáte, tak zřejmě nezbývá než vyčkávat – Bethesda slibuje zanedlouho přijít s řešením vlastním.