„Báli jsme se zařadit Rocket League do PS+“
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka „Báli jsme se zařadit Rocket League do PS+“

„Báli jsme se zařadit Rocket League do PS+“

David Plecháček

David Plecháček

2. 11. 2016 13:53 5
Reklama

Kdybychom měli říct, který měsíc je pro vývojáře ze studia Psyonix tím nejoblíbenějším, stal by se jím bezesporu červenec. Právě minulý rok v červenci se totiž studiu z Kalifornie změnil život, když Sony představila nadílku her v rámci předplatiteského programu PlayStation Plus. A tehdy tam byl i Rocket League.

Kdo ho od té doby nehrál, jako by nebyl. To, co se s odstupem času ukazuje jako geniální tah ale pro studio znamenalo riskatní krok. Ano, o hře se začalo mluvit, což v San Diegu potřebovali jako sůl, ale zároveň svou jedinou hru nabídli prakticky zadarmo a nikdo jim nemohl zaručit, že se jim investované prostředky vrátí. Vrátily, mnohonásobně, ale o jak náročné rozhodnutí se jednalo mluví v dokumentu (na který se můžete podívat níže) Jeremy Dunham.

„Neměli jsme už ani korunu. Náš rozpočet pro marketing a PR byl všehovšudy nic. Jenže jsme nějakým způsobem museli vyřešit, jak hru dostat do povědomí ostatních hráčů. Řekli jsme si: 'Nemáme vlastní zdroje, tak proč nenecháme Sony, aby to udělala za nás? Každý rok dávají miliony dolarů do marketingu her v PlayStation Plus a dělají to měsíc za měsícem bez ohledu na to, o jaké hry se jedná.' A tak se to stalo,“ říká viceprezident studia.

„Bylo to složité rozhodnutí. Vyžádalo si to hodně debat. Prakticky do doby, než Sony představila seznam her, jsme si nebyli jistí výsledkem a neustále jsme váhali,“ dodává. Nikdo samozřejmě v té době nevěděl, zda se jedná o správné rozhodnutí nebo zda tím své zisky neochromí natolik, že jej následně budou litovat. Všichni ze studia se báli, aby se jim peníze vrátily. „Nemůžeme zabíhat do detailů naší dohody se Sony, ale bojujete o částku, kterou vám zaplatí, a doufáte, že vám to bude stačit,“ říká Corey Davis, design director studia.

Členství v PlayStation Plus vám sice zajistí nějakou popularitu, ale jakmile měsíc skončí, hráči mohou hrát hru dál. A pokud si ji vyzkouší pět milionů, studio musí pro těch pět milionů hráčů platit servery i nadále. Ale z čeho je zaplatit? Rocket League respektive studio Psyonix mělo to štěstí, že se z něj stal prakticky instatní hit. Rázem se o hru začala zajímat PC komunita, a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Časem došlo i na port na Xbox One.

Celá značka už nezávislým vývojářům vydělala přes sto milionů dolarů a vyzkoušelo si ji na 22 milionů hráčů (podle počtu založených účtů). K srpnu se jí prodalo přes 7 milionů kopií.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama