„S Warlords of Draenor jsme udělali chyby“
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka „S Warlords of Draenor jsme udělali chyby“

„S Warlords of Draenor jsme udělali chyby“

David Plecháček

David Plecháček

7. 11. 2016 10:43
Reklama

BlizzCon byl i tento rok velkou akcí a především studnicí novinek, článků a nejrůznějších vyjádření nejrůznějších vývojářů. Ne vždycky je to ale povídání příjemné, někdy se stočí k tomu, co se komu nepovedlo. Dva roky starý datadisk k WoW Warlords of Draenor zklamáním bezesporu byl, a i když si kvůli němu Blizzard prošel zkouškou ohněm, zpětně mu děkuje za to, že vývojářům ukázal cestu dál.

O problémech Warlords of Draenor mluvil režisér Legionu Ian Hazzikostas. V rozhovoru pro magazín Destructoid Hazzikostas vysvětlil veškeré aspekty, proč předposlední DLC neuspělo a znamenalo masivní odliv hráčů. Byť ne tím největším, ale rozhodně velkým problémem bylo, že Blizzard vydání Draenoru uspěchal. Vedení chtělo vydat rozšíření maximálně 25 měsíců po tom posledním, a tak se obsah musel krátit, což se ukázalo jako chyba.

Chyba především proto, že vývojáři dobře neodhadli, co vynechat a na co se zaměřit. „Lidé se změnili,“ označuje za největší problém Ian Hazzikostas. „Lidé, kteří byli v minulosti hardcore hráči, mají rodiny a nemají tolik času, kolik mívali v minulosti. Chtějí casual obsah. Pokud jste chtěli prachobyčejně prozkoumávat dungeony, měli jste ve Warlords of Draenor smůlu.“

DLC nabízelo až moc málo podobného obsahu, a i když si vývojáři mysleli, že udělali s raidy dobrou práci, ztratili přehled o čemkoliv ostatním. Po Draenoru klesl počet hráčů na letité minimum, zůstali jen hardcore hráči, a Blizzard musel s dalším rozšířením nalákat zpět i ty svátečnější. 

Legion už na to samozřejmě reaguje, Blizzard pro takové hráče přímo vymyslel tzv. World Quests. „Tyto questy můžete plnit kdykoliv do hry přijdete, je to zbrusu nová cesta, jak se vylepšovat, i když máte jen omezený čas přes týden, kdy se do hry dostanete,“ říká Hazzikostas.

Jak se zdá, nový mechanismus u hráčů zabodoval, a tak se pravděpodobně bude vyskytovat i v dalších rozšířeních. Nikoho asi nepřekvapí, že Legionem WoW neskončí. Vývojáři mají představu vytvářet neustále-se-rozvíjející titul, jehož vývoj nikdy neustane. „Podívejte se na screeny z původního buildu a z toho samého místa ze současné verze. To je jako den a noc. World of Warcraft vždycky poroste. Můžete namítnou: 'A co WoW 2?' ale právě teď jsme někde na WoW 4, 5, 6 nebo 7, a pokaždé to s novým rozšířením poskočí. Chceme v tom pokračovat a nevidíme důvod, proč bychom měli přestat.“  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama