Inside se zbavilo ochrany Denuvo
Navzdory tomu, že si vývojáři protipirátskou ochranu Denuvo pochvalují, seznam her, které ji využívají, se o jednu zkrátil. Z patch notes na Steamu vyplynulo, že nezávislé dánské studio Playdead ze své poslední hry tento systém odstranilo.
Jak si asi dokážete představit, hráči si tento krok v diskuzi chválí. Z DRM nejsou samozřejmě zdaleka tak nadšení jako vydavatelé. To je ten vzácný případ, kdy můžete fanoušky potěšit tím, že namísto toho, abyste do hry něco přidali, z ní něco naopak odeberete.
PC Gamer připomíná, že i když nejde o tak kontroverzní ochranou, jako byl třeba StarForce nebo SecuROM, jeho přítomnost stále většina hráčů bere jako něco negativního. I když ochrana není nepřemožitelná, stále platí, že si ji autoři vybírají díky tomu, jak dlouho dokáže pirátům odolávat.
Vývojáři se bohužel nepodělili o důvody, proč Denuvo už není součástí Inside. Je však možné, že důvodem je fakt, že se u Inside podařilo ochranu obejít. Splnila by tak svůj účel, kdy bránila kopírování bezprostředně po uvedení, a nyní už by byla víceméně zbytečná.
Inside je přitom momentálně na Stemau ve slevě, takže může jít o další způsob, jak trochu podpořit prodeje. Hru můžete koupit o čtvrtinu levněji než obvykle. Namísto 20 eur stojí jen 15, tedy asi 405 korun.
Denuvo jako takové se ale jinak těší u vydavatelů stále velké popularitě. Jen v poslední době ho využívají hry jako Battlefield 1, Titanfall 2, FIFA 17, Moto Racer 4, Football Manager 17, Dishonored 2 nebo Planet Coaster. Budou součástí i dalších her od Ubisoftu - Watch Dogs 2, Steep, For Honor, Ghost Recon Wildlands a South Park: The Fractured But Whole.