Konec rebootu Lary Croft měl být temnější

18. leden 2017 13:27 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (13)

Před nedávnem jsme psali o tom, že se s nově pojatou sérií Tomb Raider rozloučila její scénáristka, dcera světoznámého Terryho Pratchetta, Rhianna Pratchett. V rozhovoru pro britský Eurogamer s odstupem několika dní popisuje detaily, jaká rebootovaná Lara měla původně být a jak měla skončit.

Pokud si celou sérii nechávate na později, ačkoliv její první díl vyšel na sklonku minulé generace a na tu současnou zavítal jen díky speciální edici, tak raději zamiřte někam jinam. Scénáristka sice neříká nic tak šokujícího, přesto by vás informace, které budou k přečtení níže, mohly připravit o kus celého zážitku.

Netřeba připomínat, že nová Lara je mnohem naturalističtější. Nepřátelé se s ní příliš nemažou a osud také ne. Původně byl celý scénář ale ještě mnohem temnější, neřku-li martinovský. „První díl měl mít mnohem temnější konec, který by ještě více umocňoval téma obětování a lidských ztrát,“ říká Pratchettová. Jenže do všeho zasáhli testeři, kteří na Rhiannu tlačili, ať konec změní, neboť už v celém průběhu zemře příliš postav, a tak když se konečně dostali na konec, vyvolalo to v nich akorát tak deprese.

„Když jsem měla napsanou první verzi scénáře, příliš smrtí v něm nebylo. Když ale do příběhu zapojíte přízrak její všudypřítomnosti, jeho vyznění se kompletně změní. Dávalo to větší smysl, když se kolem hráčů objevovali tolik různých zabití a smrtí,“ přiznává s odstupem. Díky zmíněným testerům ale za pět minut dvanáct konec přepsala, ačkoliv celého motivu se zcela nezbavila a použila jej ve druhém dílu.

Důležitou událostí titulu z roku 2013 bylo, když Lara vůbec poprvé někoho zavraždila. „Ráda bych našla nějaké elegantnější řešení, jak někoho poprvé zabít,“ říká Pratchettová. „Bylo by lepší, kdybychom více přemýšleli o tom, jak se s danou situací vypořádat. Možná by bývalo lepší, kdyby zahodila zbraň z útesu dolů. Bylo by to v souladu s tím, jak se postavy chovají. Možná byste byli jako hráči trochu naštvaní, ale zároveň byste měli pocit, že je to částečně OK, protože takhle se Lara chová a je to pro ní přirozené,“ dodává.

Scénáristka by preferovala, kdyby se Lara od této chvíle chovala jinak než ve hře a kdyby se více plížila a využívala nalezený luk, až do chvíle, kdy by sama poznala, že zvednout zbraň je pro její přežití nezbytné. „Byla bych radši za to, než aby se to v té samé scéně zvrtlo v bum, bum, bum,“ říká závěrem.

Zdroj: VG24/7

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
702226
Rastm4N napsal 19. 1. 2017 v 00.10

SpeedyRedy: " třeba proč si Lara proboha propíchla bok, to tam být vůbec nemuselo, když se pak vykoupala v močce" - přesně tohle pro mě tu hru zabilo! Měsíce nás masírovali kecama o "přežití" a nakonec si probodne břicho a dojdete do třetiny hry (skrze tu močku), než si ránu pořádně ošetří. Hlavně, že celou dobu kulhá a drží se za břicho, ale už dávno to mohla mít ovázané libovolnou látkou, kterou v tý první oblasti našla.

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 18. 1. 2017 v 20.52

teď ten díl hraji a je to trošku škoda, že to neskončilo podle té Rhianna Pratchett, tak jak chtěla, nícméně v tom dílu je Lara ještě v pořádku a lze s ní cítit

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 18. 1. 2017 v 19.36

UnreAll: Souhlas. Akorát byly hrobky dost necitlivě zasazené do příběhu. Když Lara běží někoho zachraňovat nebo má o kus dál spicha s parťákem, tak se přece nebude zdržovat lezením do nějakých hrobek a luštěním hádanek pro pár drobných, ne? Přiznám se, že jsem se na některé úmyslně vykašlal a dojel je až po skončení příběhu.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 18. 1. 2017 v 18.10

Nějak v té hře nefungovali emoce, nebo jsem byl sám, kdo nepocítil smutek při ztrátě jedné z postav Rothova týmu? Celý ten scénář mi přišel dost nepovedený, třeba proč si Lara proboha propíchla bok, to tam být vůbec nemuselo, když se pak vykoupala v močce, působilo to zbytečně nesmyslně, nebo proč kropila jednoho Solariána za druhým? To to mělo být něco jako Call of Duty či co? Proč nebylo ve hře více rébusů, více emocí, tajemna, napětí. Celé to byla akční jízda s prvky levelování, cover systémem, QTE, nápovědou se zvýrazněnými předměty atp, prostě moderní střílečka s názvem Tomb Raider, kde sice budete trochu hopsat ale nemůžete se zaseknout, tápat či přemýšelt. Co to je Tomb Raider? Myšleno hra. Ať si ho zrestartují ale udělat z logické puzzle adventury jednoduchou střílečku, no nevím nevím. Myslím, že mi Rhianna chybět nebude.

Editováno: 18. 01. 2017 v 18.12

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 18. 1. 2017 v 17.33

Co já si pamatuji, tak původní Tomb Raider nebyl tak přepuzzlován, co se tu tak říká.

Nahlásit nevhodný obsah

20846175
Terepin napsal 18. 1. 2017 v 17.15

WhiteCrow: Bol. Už nie je. Zmier sa s tým.

Nahlásit nevhodný obsah

20843606
MyBullet napsal 18. 1. 2017 v 17.07

WhiteCrow: Příště? Hrál jsem Tomb Raider 2013 a nepřišlo mi, že by to bylo něco jiného, než další střílečka? Nebo jsem už snad jen slepý?

Nahlásit nevhodný obsah

20831582
WhiteCrow napsal 18. 1. 2017 v 16.13

Terepin: protoze Tomb Rider byl a mel byt o lusteni hadanek kvuli dalsimu postupu, ne o vystrileni tuny osob, priste muze nasledovat rovno FPS verze :)
A jak nize poznamenal Tom11, prislo ji to zcela normalni vystrilet armadu zoldaku, proste Rambo v sortkach :)

Editováno: 18. 01. 2017 v 16.15

Nahlásit nevhodný obsah

20846175
Terepin napsal 18. 1. 2017 v 14.54

WhiteCrow: Tom11: Prečo to stále porovnávate s pôvodnou sériou? Je to REBOOT! Jeho princípom je odlíšiť sa od predchodcu, nie ho kopírovať. Nie sú to Tomb Raider 9 a 10, ale Tomb Raider 1 a 2. Alebo sa zmierte s novou sériou, alebo hrajte dookola predošlé diely.

Či nebodaj ste čakali na nový Tomb Raider Chronicles?

Editováno: 18. 01. 2017 v 14.55

Nahlásit nevhodný obsah

20878919
Tom11 napsal 18. 1. 2017 v 14.43

ta scena, kdy zabije srnku a div se nerozsype, nasledovana o 10 minut pozdeji zabijenim desitek lidi, je spis komicka... tech zastrelenejch lidi nebyly ke konci hry desitky, ale stovky... proc strileni nenahradili hadankama tak, jako v puvodnim tomb raideru?

Nahlásit nevhodný obsah

20831582
WhiteCrow napsal 18. 1. 2017 v 13.35

Nic proti Lare, hra je to dobra, nicmene s puvodni to ma pramalo spolecneho, tahle Lara kosi civilni nepratele jak nic, minimum hadanek, puzzle a zaseku, a kdyz tak lehke, proste porad jedete vpred. Dnes se hry bohuzel delaji pro masy, tedy prodat to co nejvice lidem.

Nahlásit nevhodný obsah