Připravujeme pro tebe úplně nový web. Buď mezi prvními, kdo ho vyzkouší... beta.hrej.cz

Místo Dead Space mohl být System Shock 3

19. leden 2017 14:59 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (10)

Nebýt Resident Evilu 4, mohli jsme namísto survival hororové akce Dead Space hrát System Shock 3. Designéři Ben Wanat a Wright Bagwell v rozhovoru pro PC Gamer prohlásili, že kultovní čtyřka Residenta od Capcomu pro ně byla obrovskou inspirací. A to do té míry, že kvůli ní opustili původní plán udělat pokračování série System Shock.

Původně si autoři podle Wanata pohrávali s myšlenkou udělat System Shock 3. Jedním z důvodů, proč se vývojáři z EA Redwood Shores (dnes Visceral Games) nakonec rozhodli pro jinou cestu, byla skutečnost, že by byla obrovská výzva udělat moderní pokračování tak populární značky, pokud by měla dostát očekáváním fanoušků. Podle Wanata by to byl monumentální úkol pokusit se uspokojit hráče pokračováním, na němž by nedělal původní tým.

“Když vyšel Resident Evil 4, byli jsme jím ohromení,” vzpomínal Wanat. Všichni v týmu tu hru hráli a obdivovali se příběhu, filmečkům, herním mechanismům i skloubení akce i hororu. Byla to podle Wanata úžasná kombinace a nepřátelé byli také skvělí. Nebál se tak říci, že Dead Space se vyklubal z pokusu udělat Resident Evil 4 ve vesmíru.

Resident Evil 4 je jedna Wanatových nejoblíbenějších her všech dob. Když se přitom Dead Space začal v hlavách vývojářů klubat, manažeři EA ještě nebyli moc naklonění vývoji nových IP. Po hrách s Jamesem Bondem, ze světa Pána prstenů a Kmotra ale chtěl tým zkusit něco jiného. A naštěstí nakonec dostali zelenou. Dead Space vyšel v roce 2008, stejně jako jiná nová IP od EA - Army of Two. A v roce 2009 pak došlo na Mirror's Edge. Tehdy očividně byl vydavatel ochotnější riskovat.

Přesvědčit EA přesto nebylo snadné. Autoři byli podle svých slov posedlí vylepšováním mechanismů a chtěli vytvořit skutečně prvotřídní survival horor. Dílo se povedlo a nakonec se z Dead Space stala jedna z nejoblíbenějších novodobých sérií od EA, i když s každým dalším dílem se posouvala od hororu čím dál víc k akci ve strašidelných kulisách. Přesto si dokázala zachovat solidní úroveň. Jakkoli třetí díl nás spíše zklamal.

Kromě dvou regulérních pokračování se dočkala i tří spin-offů (Dead Space: Extraction, Dead Space Ignition a Dead Space pro mobily, respektive tablety), dvou animáků nebo několika komiksů. O filmovou adaptaci měl dokonce zájem režisér John Carpenter, jehož Věc inspirovala původní hru. Stejně jako Vetřelec a Horizont událostí. Mé nejoblíbenější sci-fi horory.

Zdroj: PC Gamer, GameSpot

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20844792
Inottam napsal 20. 1. 2017 v 21.20

UnreAll: Me ta trojka hrozne zklamala, ta prvni cca polovina hry byla fajn, ale potom uz to pro me bylo o nicem, skoda.

Nahlásit nevhodný obsah

20844792
Inottam napsal 20. 1. 2017 v 08.16

Jo, Dead Space 3 je bullshit, jednicka a dvojka naprosto famozni.

Nahlásit nevhodný obsah

20869881
_pedrox_ napsal 19. 1. 2017 v 21.22

Super článok! Dead Space sériu milujem a my sme si s kamarátom do sýtosti užili v co-ope na PS3 aj tú trojku. Čo ja by som dnes dal za to, keby sa podobné co-op videohry robili aj na súčasnej generácii...
Inak dávam do pozornosti túto knihu (https://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Space:_Martyr), ktorá bola na moje prekvapenie zaujímavo a pútavo napísaná a odkryla pozadie a pravdu o vzniku Unitológie očami Michaela Altmana, na ktorého bola počas hier kopa odkazov. Pre fanúšikov série povinnosť imao.

Editováno: 19. 01. 2017 v 21.40

Nahlásit nevhodný obsah

9864338
DeSmond napsal 19. 1. 2017 v 20.54

Orochi: Ale, jen jedno z nejkultovnejsich akcnich RPG. Myslim ze historie si ho bude pamatovat spis nez Dead Space, jakkoliv byl kvalitni ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20879588
Orochi napsal 19. 1. 2017 v 18.42

Čo je do riti System Shock ,už som to niekde počul ,asi niaka stratégia ,no chvalabohu radšej Dead Space :)

Nahlásit nevhodný obsah

9864338
DeSmond napsal 19. 1. 2017 v 16.52

Jiří Bigas: Neni zac :)

Smaug.: Souhlas. Takhle tu mame skvely Dead Space a pokracovani SS se taky dockame (a navic i n adejne vypadajiciho remastru). Takze win win :)

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 19. 1. 2017 v 16.45

A dobře udělali. On i ten System Shock chtěl pauzu. Snad se aktuálně připravovaná verze povede.

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 19. 1. 2017 v 16.08

DeSmond: Už i mezerník stávkuje:). Díky.

Nahlásit nevhodný obsah

9864338
DeSmond napsal 19. 1. 2017 v 15.48

*dostali zelenou ;)

Nahlásit nevhodný obsah